اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

شورای نگهبان بدون اعمال سلیقه صلاحیت افراد را بررسی می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: شورای نگهبان بدون کوچک‌ترین اعمال سلیقه، مصالح اسلام را در نظر می‌گیرد.

شورای نگهبان بدون اعمال سلیقه صلاحیت افراد را بررسی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: به ایام برگزاری انتخابات نزدیک می‌شویم و همه ما باید در این موضوع مهم هوشیار باشیم و با بصیرت عمل کنیم.

خطیب جمعه کرمانشاه ادامه داد: هیچ فردی حق ندارد در مصاحبه‌ها، نطق‌ها و رسانه‌ها به شورای نگهبان توهین کنند و یا آن‌ را تضعیف کنند و این فرمایش امام راحل است.

امام جمعه کرمانشاه با تأکید بر اینکه شورای نگهبان از چند مجتهد و حقوقدان تشکیل شده است، ادامه داد: شورای نگهبان بدون کوچک‌ترین اعمال سلیقه، مصالح اسلام را در نظر می‌گیرد.

علما با اشاره به اینکه برخی تلاش کرده‌اند شورای نگهبان را تضعیف کنند، قانون را حامی شورای نگهبان عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: شورای نگهبان در زمان مشروطه هم به‌نوعی وجود داشته که پنج مجتهد در مجلس حضور داشتند تا آن‌چه در مجلس می‌گذرد، اسلامی باشد.

وی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان با افراد کاری ندارد و صلاحیت آن‌ها را بررسی می‌کند و بنا بر فرمایش رهبر فرزانه انقلاب، هر شخصی آرامش سیاسی کشور را ملتهب، متلاطم و متشنج کند، خیانت کرده است.

خطیب جمعه کرمانشاه بر حفظ آرامش مردم تأکید کرد و حفظ آرامش را در جنبه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برشمرد.

علما تصریح کرد: باید مراقب بود تا برخی افراد در تریبون‌ها موجب تشویش مردم نشوند چراکه مردم به انقلاب وفادار بوده‌اند و مسئولان باید مراقب باشند فضا آرام باشد.

وی گفت: دوشنبه و سه‌شنبه گذشته، اجلاس «علما و بیداری اسلامی» در تهران برگزار شد که بیش از 700 نفر از فرهیختگان از 80 کشور در آن شرکت داشتند که رهبر معظم انقلاب با بیانات فشرده، دستورالعمل را بیان فرمودند.

علما این اجلاس را نشان‌دهنده توانمندی و ظرفیت اسلام بیان کرد و افزود: امروز بیداری اسلامی تمام کشورهای اسلامی را فراگرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه عنوان کرد: در بحرین، مردم به‌دنبال گرفتن حقوق خود هستند که سران خودکامه زیر بار نمی‌روند.

وی ایستادگی و مقاومت مردم را موجب خنثی شدن نقشه‌های آمریکا و اسرائیل جنایت‌کار دانست و به وحشت ظالمان دنیا از کلمه بیداری اسلامی اشاره کرد.

علما با اشاره به 15 اردیبهشت‌ماه، روز بزرگداشت شیخ صدوق و 19 اردیبهشت‌ماه، روز بزرگداشت شیخ کلینی گفت: شیخ کلینی 12 هزار روایت را در کتاب اصول کافی آورده که امروز گنجینه‌ای ارزشمند است.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: تقوا عامل گشایش در زندگی است و زمانی‌که آدمی با تقوا انس می‌گیرد، زندگیش آسوده است.

علما تقوا را موجب گشایش گره‌های زندگی و رفع گرفتاری‌ها توصیف کرد و دلیل آن‌را جاری‌شدن روح الهی در زندگی بیان کرد.

انتهای پیام/2700/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول