اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

دفتر مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در کردستان آغاز به کار کرد

همزمان با سالگرد ولادت با سعادت بانو فاطمه (س) و با حضور دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) دفتر استانی این مجمع در کردستان آغاز به کار کرد.

دفتر مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در کردستان آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سید محمد حسینی‌شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در مراسم افتتاح دفتر مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در سنندج، اظهار داشت: عشق و ارادت ویژه مردم متدین کردستان به ساحت مقدس اهل‌بیت (ع) همواره شهره عام و خاص بوده است.

وی افزود: این مهم تا جایی است که در طول تاریخ پرافتخار مردمان این خطه همواره امامزادگانی از نوادگان امام حسین و امام حسن (ع)، امام سجاد و امام کاظم تا زمان امام هادی (ع) برای حفظ جان خویش و ترویج آموزه‌های اسلامی به سرزمین امن کردستان پناه آورده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: عشق و ارادت به اهل‌بیت (ع) و خاندان رسول‌الله (ص) همواره در بین مردم متدین کردستان وجود داشته و مسلمانان شافعی مذهب این خطه از میهن اسلامی بر اساس باورهای عمیق دینی خویش و در راستای پیروی از مذهب امام شافعی (رض) همواره ارادت ویژه‌ای به اهل‌بیت (ع) داشته و آثار و سنن بسیاری نیز در این خصوص در جای‌جای کردستان یافت می‌شود.

وی افزود: وجود بارگاه مطهر امامزادگان هاجر خاتون، پیرعمر، پیرمحمد، امامزاده عبدالله و ده‌ها امامزاده والامقام از نوادگان ائمه معصومین (ع) در شهرها و روستاهای مختلف کردستان نشان از جایگاه والا و ارادت مردمان این خطه بوده و بدون شک اهل‌بیت (ع) محور وحدت و انسجام در بین امت اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تقدیر از مسئولان مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در خصوص تأسیس دفتر این مجمع در استان کردستان و شهر سنندج، اظهار داشت: امید است با تأسیس این دفتر شاهد معرفی هرچه بیشتر ارادت و باورهای عمیق مردم مسلمان کردستان نسبت به اهل‌بیت (ع) به دیگر نقاط کشور و حتی سراسر جهان باشیم.

حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: اهل‌بیت (ع) محور وحدت امت اسلامی بوده و هرچه به سیره عملی این بزرگواران توجه کنیم، پایه‌های وحدت و انسجام در جامعه را تقویت کرده‌ایم.

گفتنی است، در ادامه این مراسم از دفتر مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در استان کردستان رونمایی شد و حجت‌الاسلام سید محمد سادات به عنوان مسئول این دفتر معرفی شد.

انتهای پیام/79006/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول