اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته فرهنگ رضوی

کاروان دوستدار اهل‌بیت (ع) اراک به حرکت در می‌آید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: همزمان با هفته فرهنگ رضوی کاروان دوستدار اهل‌بیت (ع) اراک به حرکت در می‌آید.

کاروان دوستدار اهل‌بیت (ع) اراک به حرکت در می‌آید

مصطفی مشایخی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: از 14 تا 20 اردیبهشت‌ماه به عنوان هفته رضوی نامگذاری شده است که در این هفته برنامه‌های ویژه‌ای در شهرهای مختلف استان به اجرا در خواهد آمد.

وی تبیین اندیشه‌های امام رضا (ع) را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این هفته عنوان کرد و ادامه داد: بدون شک ترویج فرهنگ رضوی در جامعه یک ظرفیت بی‌نظیر برای تحقق اهداف آرمانی در حوزه اعتقادی و تربیتی است که خوشبختانه طی سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تأکید کرد: امام رضا(ع) شایسته‌ترین سیره و سلوک تربیتی را به یادگار گذاشته است که امید می‌رود با برگزاری برنامه‌های این هفته بتوانیم گام‌های ارزشمندی در راستای تبعیت از سیره و سلوک امام رضا (ع) برداریم.

مشایخی گفت: قطعاً بسیاری از آسیب‌های اجتماعی تهدید کننده جامعه ناشی از دوری مردم از فرهنگ اهل‌بیت (ع) و گاهی ناآشنایی کامل آن‌ها با این فرهنگ است که مسئولان فرهنگی باید بکوشند با برگزاری چنین برنامه‌هایی زمینه آشنایی هر چه بیشتر مردم با فرهنگ اهل‌بیت (ع) را فراهم سازند.

وی با تأکید بر ضرورت معرفی زوایا و ابعاد شخصیتی هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به مردم به‌ویژه جوانان خاطرنشان کرد: هفته فرهنگ رضوی فرصت مناسبی برای پرداختن به این مهم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در ادامه، حرکت کاروان دوستدار اهل‌بیت (ع) از اراک به سمت امامزاده محمد عابد‌(ع) مشهد میقان، برگزاری نشست تخصصی معرفتی با موضوع «سبک زندگی اسلامی از نگاه امام رضا (ع)»، برگزاری محفل شب شعر، برگزاری جشنواره عکس، مسابقه وبلاگ ‌نویسی، نمایشگاه کتاب با موضوع امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)٬ هنرهای تجسمی٬ سنتی و صنایع‌دستی و ارائه آثار نمایشگاهی با موضوع امام رضا (ع) را بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت هفته رضوی در این استان عنوان کرد.

انتهای پیام/87003/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول