اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه عنوان کرد

نام‌گذاری میادین و خیابان‌ها به نام نماز در کهگیلویه

فرماندار کهگیلویه گفت: نام‌گذاری میادین و خیابان‌ها به نام نماز و نصب بنر و تراکت با موضوع نماز از سوی شهرداری‌ها می‌تواند در راستای ترویج این فریضه مهم اثربخش باشد.

نام‌گذاری میادین و خیابان‌ها به نام نماز در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، ابراهیم جعفری امروز در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان کهگیلویه با بیان این‌که نماز ما را از فحشا و منکرات باز می‌دارد اظهار داشت: انسان برای رسیدن به کمال آفریده شده است و فرق بین انسان و حیوان نیز همین قدرت ترقی و رسیدن به کمال در جوهره انسان است.

فرماندار کهگیلویه، نماز را بهترین راه برای رسیدن به کمال دانست و گفت: برای رسیدن به کمال باید از آموزه‌های دینی استفاده شود.

جعفری در ادامه افزود: نماز ستون خیمه‌گاه دین است و راه پایداری اسلام محکم شدن ستون آن است.

وی در تبیین جایگاه و ارزش نماز ابراز داشت: نماز در دین مبین اسلام جایگاه بسیار والا و بالایی دارد و باید بپذیریم به اندازه‌ این جایگاهی که در اسلام به آن تأکید شده است باید بیشتر روی آن کار کنیم.

جعفری با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ نماز از سوی مدیران اجرایی شهرستان اذعان داشت: کار کردن در این زمینه باید در اولویت کاری همه ما باشد و برگزاری جلسات ستاد اقامه نماز باید به صورت فصلی صورت گیرد.

فرماندار کهگیلویه خاطرنشان کرد: تأکید قرآن بر نماز به عنوان اولین واجب عبادی در کنار تأکید بر عمود دین بودن و فارق ایمان و کفر، خود بهترین گواه بر اهمیت بسیار مهم و نقش سازنده نماز در بسترسازی جهت قرار گرفتن در ظل توجهات الهی در تزکیه شدن به امر خداوند و اراده و مشیت اوست. 

وی برپایی نماز جماعت در ادارات را اشاعه معنویت و موجب پیشرفت امور و فراهم آوردن محیطی با نشاط برای کار دانست و عنوان داشت: برگزاری نماز جماعت در سطح ادارات باعث همدلی بین کارکنان و افزایش روحیه مسئولیت‌پذیری آنان می‌شود بنابراین نمازخانه‌های ادارات باید ملاک ارزیابی قرار گیرد و مهمترین جایگاه در هر اداره به نمازخانه تعلق گیرد.

جعفری خواستار برگزاری مسابقات فرهنگی و نیز توزیع بروشور و کتاب در بین نمازگزاران جمعه از سوی شهرداران شد و افزود: شهرداران با فعالیت‌های هوشمندانه، منسجم و اجرای دقیق برنامه‌های راهبردی در امر اقامه و ترویج فرهنگ نماز همت به خرج دهند.

وی بیان داشت: هم‌چنین نام‌گذاری میادین و خیابان‌ها به نام نماز و نصب بنر و تراکت با موضوع نماز از سوی شهرداری‌ها می‌تواند در راستای ترویج این فریضه مهم اثربخش باشد.

فرماندار کهگیلویه نقش رسانه‌ها در ترویج نماز را مهم ارزیابی کرد و گفت: رسانه می‌تواند در زمینه سازی برای ضرورت نگاه فرهنگی به موضوع نماز و توسعه همکاری‌های بین‌بخشی و پوشش رویدادهای مرتبط با نماز به ترویج فرهنگ نماز کمک داشته باشد. 

به گزارش فارس، در حالی که توجه به اقامه نماز جماعت و اول وقت اقامه شدن نماز برای پیروز شدن بر دشمن برونی و درونی موثر است و از مهم‌ترین اقدامات معترضان کشورهای اسلامی برپایی همین نمازهای جماعت است ولی ائمه جماعت واجدشرایط  که رکن اساسی اقامه نماز جماعت محسوب می‌شوند در سطح شهرستان کهگیلویه تأمین نمی‌شود و این یکی از دغدغه‌های اصلی اعضای ستاد اقامه نماز بود.

انتهای پیام/82016/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول