اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت واحد مشاوره و راهنمایی مسجد مقدس جمکران صورت گرفت

پاسخگویی به بیش از 164 هزار پرسش نمازگزاران در مسجد مقدس جمکران

مسئول واحد ارشاد و راهنمایی مسجد مقدس جمکران گفت: واحد مشاوره مسجد مقدس جمکران در سال گذشته به 164 هزار و 808 پرسش نمازگزاران این مسجد در زمینه‌های مختلف پاسخ داده است.

پاسخگویی به بیش از 164 هزار پرسش نمازگزاران در مسجد مقدس جمکران

حجت‌الاسلام غلامرضا شاهینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم به تبیین فعالیت‌های واحد مشاوره و راهنمایی مسجد مقدس جمکران پرداخت و اظهار داشت: این مرکز در چهار زمینه سوالات شرعی، سوالات اعتقادی، مشاوره خانواده و مشاوره حقوقی پاسخگوی سوالات زائران و مجاوران مسجد مقدس جمکران در طول سال است و در سال گذشته میزبان بیش از 164 هزار نفر مراجعه‌کننده بود.

وی ادامه داد: در سال گذشته به تفکیک مراجعه و پرسش 96 هزار و 535 پرسش شرعی و اعتقادی، 12 هزار و 199 پرسش حقوقی و مشاوره خانواده، 29 هزار و 195 پرسش تلفنی و بیش از 30 هزار پرسش در موضوعات مختلف از سوی 20 کارشناس و متخصص علوم دینی و معارف اسلامی خواهر و برادر پاسخ گفته شده است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به باجه‌های ثابت پاسخگویی به سوال‌ها و روحانیون مستقر در مسجد مقدس جمکران گفت:‌ روحانیون این واحد با حضور در جمع جوانان و پاسخگویی به سوالات آنان گام موثری در فرهنگ‌سازی معنا و مفهوم سوال و پرسش در صحن‌های مسجد مقدس جمکران برداشته‌اند.

شاهینی ادامه داد: برپایی حلقه‌های معرفت، جلسات پرسش و پاسخ، بیان احکام در حین اقامه فریضه نماز جماعت از جمله برنامه‌های واحد مشاوره و ارشاد این مسجد مقدس است که در طول ایام هفته برگزار می‌شود و در ایام تعطیل و خاص به صورت ویژه به آن پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های نوروزی واحد مشاوره و ارشاد مسجد جمکران خاطرنشان کرد: در نوروز 92 واحد ارشاد و مشاوره مسجد مقدس جمکران برنامه‌های خود را در قالب 9 ایستگاه و مرکز پاسخگویی در صحن‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی با موفقیت به اجرا  گذاشت.

 

این محقق و پژوهشگر حوزوی بیان داشت: در طول تعطیلات نوروزی بیش از 20 روحانی محقق و متخصص حوزه علمیه قم در سه شیفت صبح، عصر و شب عهده‌دار پاسخگویی به سئوالات شرعی، اعتقادی، خانواده و حقوقی زائران و مجاوران مسجد بودند.

شاهینی تصریح کرد: باجه‌های پاسخگویی در طول ایام سال دایر است ولی در شب‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات مراجعین هستند.

وی افزود: با توجه به آمار و گزارشات مکتوب، فعالیت‌های دو مرکز از این مراکز در شب‌های چهارشنبه و جمعه تا اذان صبح برای پاسخگویی به سوالات زائران مسجد مقدس جمکران فعال هستند.

مسئول واحد ارشاد و راهنمایی مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران می‌توانند ضمن مراجعه حضوری سوالات خود را به صورت تلفنی با شماره 7253419 و 7225050 داخلی 244 با پیش شماره 0251 با کارشناسان این واحد مطرح کنند.

انتهای پیام/78009/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول