اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه شهرستان سقز:

85 میلیارد ریال ‌اعتبار سرمایه در گردش برای بنگاه‌های تولیدی سقز ‌جذب شد‌

فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: 85 میلیارد ریال ‌اعتبار سرمایه در گردش برای بنگاه‌های تولیدی سقز ‌جذب شد‌.

85 میلیارد ریال ‌اعتبار سرمایه در گردش برای بنگاه‌های تولیدی سقز ‌جذب شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، نادر فخری در جمع کارگران شهرستان سقز اظهار داشت: کارگران امسال علاوه بر تلاش برای افزایش تولید و بهره‌وری و تحقق حماسه اقتصادی با حضور آگاهانه خود در انتخابات 24 خرداد در خلق حماسه سیاسی نیز مشارکت جدی خواهند داشت.

فرماندار شهرستان سقز نیاز این شهرستان ویژه را سرمایه‌گذاری، اشتغال و تثبیت آن خواند و با برجسته توصیف کردن نقش کارگران در این راستا، گفت: با اعتماد کارفرمایان به کارگران و جذب سرمایه‌گذاران توسعه شهرستان، ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد محقق می‌شود.

ویبا اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری، اولویت ایجاد زیرساخت‌ها و آماده‌سازی آنها را بسیار با اهمیت دانست و تاکید کرد: جاده‌های مناسب، فرودگاه، حمل و نقل ریلی، مناسب‌سازی راه‌های مواصلاتی و زیرساخت‌هایی از این دست، توسعه را شتاب و میل به سرمایه‌گذاری را بیشتر خواهد نمود.

وی با تقدیر از تلاش و پیگیری مسئولام استان و نماینده شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: ایجاد زیرساخت‌ها و کوشش برای اتمام طرح‌های اساسی در شهرستان سقز با شتاب بسیار بالایی در حال پیشرفت است که از جمله می‌توان به سفر اخیر دستیار ویژه رئیس جمهور محترم برای بهره‌برداری سریع از سد چراغ ویس، کنارگذر و تصفیه‌خانه فاضلاب اشاره کرد.

فخری یکی دیگر از اولویت‌ها و زیرساخت‌های اساسی شهرستان سقز که در شتاب‌بخشی توسعه نقش اساس دارد را تلاش برای رسمی‌شدن بازارچه سیف عنوان کرد و افزود: توسعه و راه‌اندازی مجدد این بازارچه برای شهرستان و اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد که در این راستا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان سقز تلاش‌های ارزشمندی انجام داده است.

وی با تشریح  دیگر اقدامات دولت با هدف توسعه منطقه، به در دست اقدام بودن پروژه ریلی میاندوآب به سقز اشاره و در ادامه اظهار امیدواری کرد تا با اقدامات صورت گرفته در خصوص راه‌اندازی فراوری و هموژنیزه دخانیات توسط بخش خصوصی، اشتغال‌زایی 600 نفری را در پی داشته باشد.

فرماندار شهرستان سقز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت نقش کارگران در اجتماع، خواستار توجه ویژه به این قشر زحمتکش شد و اضافه کرد: ارتقای فرهنگ کار، تثبیت اشتغال موجود، توجه به حقوق کارگران و دغدغه‌ها و مطالبات آنان، توجه به امور فرهنگی کارگران و ساخت مجموعه فرهنگی ورزشی، برگزاری جلسه با نمایندگان کارگران، بازدید مستمر از کارگاه‌ها، انتخاب یکی از کارگران به عنوان مشاور فرماندار در امور کارگری، رعایت بهداشت و ایمنی محیط کار، نظارت در اجرای قانون، توجه به آموزش و مهارت‌افزایی وانتقال تجارب و توانمندسازی آنان، ایجاد تعاونی مسکن و مصرف کارگری و ایجاد مکانی برای اسکان موقت کارگران فصلی از جمله موارد ضروری است که باید برای ارتقای جایگاه کارگران تلاش جدی صورت گیرد.

فخری سپس به اقدامات مسئولان در زمینه ایجاد اشتغال و تثبیت آن اشاره کرد و افزود: از طریق کارگروه توسعه بخش کشاورزی، بیش از 29 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که 19 درصد اعتبارات و 36 درصد اشتغال استان از این محل توسط مسئولان دلسوز شهرستان سقز به انجام رسیده و سقز رتبه اول را کسب نموده است.

به گفته فرماندار شهرستان ویژه سقز، 85 میلیارد ریال هم به عنوان سرمایه در گردش برای بنگاه‌های تولیدی اعتبار جذب شده است.

فخری با اعلام وجود 25 هزار کارگر در شهرستان سقز به آمار 12 هزار و300 نفری کارگران زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی اشاره و خطاب به مسئولان مربوطه گفت: برای بهره‌مندی بیشتر و سریع‌تر از خدمات تأمین اجتماعی باید مشکلات رفع و زیرساخت‌ها اصلاح و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی با تشریح خدمات صورت گرفته برای مردم بصیر و قدرشناس شهرستان سقز گفت: برنامه‌ریزی برای خرید زمین برای کارگران به مبلغ 860 میلیون ریال، خریداری 51 درصد کارخانه سیمان توسط شهرداری سقز، مجوز ساخت بیمارستان خصوصی 50 تختخوابی، آوردن دستگاه ام‌آر‌آی و اخذ و ارتقای بیمارستان تخصصی به فوق‌تخصصی در راستای ارتقای کیفیت در بیمارستان‌ها هم به انجام رسیده است.

وی در ادامه افزود: تا کنون 65 روستا در شهرستان سقز گازرسانی شده و گازرسانی به 69 روستای دیگر در سال 92 انجام خواهد شد.

فرماندار شهرستان سقز در جمع تلاشگران عرصه تولید واقتصاد به اهمیت انتخابات 24 خرداد اشاره و افزود: لازمه جهاد اقتصادی و برون‌رفت از فشارهای اقتصادی حماسه سیاسی است که آن هم با حضور گسترده در انتخابات میسر خواهد شد.

وی حضور گسترده در انتخابات را سربلندی نظام مقدس اسلامی، خشنودی رهبر معظم انقلاب و دوستداران انقلاب اسلامی و خنثی‌شدن توطئه‌ای دشمنان دانست و بر انتخاب افراد شایسته و صالح، توانمند و کارآمد، قانون‌مدار، ولایت‌مدار و ولایت‌پذیر تاکید نمود.

فرماندار سقز در پایان از مردم این شهرستان به عنوان افتخارآفرینان بیشتر عرصه‌ها نام برد و اظهار امیدواری کرد تا با حضور چشمگیر در انتخابت در عرصه حماسه سیاسی نیز افتخارآفرین باشند.

انتهای پیام/79010/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول