اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول رئیس جمهور‌ مصوبات دولت در گیلان را تشریح کرد

تمام نیروهای شرکتی ادارات گیلان قراردادی می‌شوند/تاسیس بنیاد فرهنگی میرزا کوچک‌خان

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه تمام نیروهای شرکتی ادارات گیلان قراردادی می‌شوند گفت: بنیاد فرهنگی میرزا کوچک جنگلی در گیلان تاسیس می‌شود.

تمام نیروهای شرکتی ادارات گیلان قراردادی می‌شوند/تاسیس بنیاد فرهنگی میرزا کوچک‌خان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا رحیمی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با قدردانی از مردم آزاداندیش، دیندار و مهمان‌نواز گیلان اظهار کرد: مهمان‌نوازی مردم گیلان از رئیس جمهور برای دولت و هر فرد ایرانی که صاحب مروت است، بسیار مهم محسوب می‌شود.

وی اهمیت استقبال از رئیس جمهور در دور چهارم سفر را صد برابر برای دولت مهم‌تر از سفر نخست عنوان کرد و افزود: تقدیر دولت به معنای قدردانی از خدمتگزاران مردم است.

رحیمی دور چهارم سفر هیئت دولت را آخرین سفر به استان‌ها دانست و تصریح کرد: مصوبات سفرهای گذشته در آخرین سفر هیئت دولت به استان‌ها بررسی شده و نواقص و مشکلات مصوبات برطرف می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور توجه به معادن و ذخایر استان را از رویکردهای سفر چهارم دولت به گیلان ذکر کرد و گفت: تعداد 870 مصوبه در مجموع سه سفر گذشته توسط هیئت دولت برای گیلان به تصویب رسیده و 322 مصوبه تاکنون اجرایی شده و 511 مصوبه در حال اجرا است ضمن اینکه 37 مصوبه تاکنون اجرایی نشده است.

وی تعیین تکلیف برای 37 مصوبه مذکور را از موضوع‌های مورد بررسی در جلسه هیئت دولت در گیلان عنوان کرد و یادآور شد: مصوبه‌های گذشته هیئت دولت قابل حذف شدن نیست و مصوبات جدیدی برای سهولت در امور جایگزین می‌شود.

*96 درصد مصوبات دولت در گیلان اجرایی شد

رحیمی با بیان اینکه 96 درصد از مصوبات هیئت دولت در گیلان اجرایی شده است، بیان کرد: چهار درصد مصوبات هیئت دولت تاکنون در گیلان اجرایی نشده است.

معاون اول رئیس جمهور نداشتن ماده 215 قانون برنامه و پاسخ منفی مطالعات در بخش‌های مربوطه یا عدم اختصاص اعتبارات را از جمله اجرایی نشدن مصوبات باقیمانده دولت در گیلان اعلام کرد.

این مسئول با اشاره به تخصیص اعتبارات برای اجرایی شدن مصوبات باقیمانده هیئت دولت در گیلان، اظهار کرد: 40 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های باقیمانده از مصوبات سفرهای گذشته در اختیار استاندار گیلان گذاشته می‌شود.

وی قراردادی شدن تمام نیروهای شرکتی دستگاه‌های مختلف ظرف یک ماه آینده را از مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان عنوان کرد و افزود: در سفر چهارم هیئت دولت به دنبال تصویب مصوبات جدید نیستیم.

رحیمی تاسیس بنیاد فرهنگی میرزا کوچک جنگلی در گیلان به مناسبت بزرگداشت میرزا کوچک را از جمله مصوبات هیئت دولت در استان دانست و تصریح کرد: وام طرح‌های مسکن مهر گیلان از 25 میلیون تومان به 30 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه به تفویض اختیار چای به استاندار گیلان اشاره کرد و گفت: تلاش بسیاری شده تا چای احیا شود و مجوز واردات چای به استاندار گیلان واگذار شده تا با دریافت درآمد از واردات، آن را برای توسعه صنعت چای مصرف کند.

انتهای پیام/84001/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول