اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

10 درصد فولاد کشور در گیلان تولید می‌شود

استاندار گیلان گفت: اکنون بالغ بر 10 درصد فولاد کشور در گیلان تولید می‌شود.

10 درصد فولاد کشور در گیلان تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا امروز در جریان سفر هیئت دولت به گیلان اظهار کرد: این نهمین سفر رئیس جمهور در هشتمین سال خدمت بی‌دریغ خود به این سرزمین است که هر بار طنین تلاش و خلوص خدمت ما بیشتر بوده و این رکورد حضور شکست‌ناپذیر است.

وی افزود: نخستین بار که در کسوت ریاست جمهوری به گیلان آمدید تنزل سهم استان از تولید ملی سیر صعودی به خود گرفته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه از آن زمان تاکنون بیش از 8 هزار طرح و پروژه کوچک و بزرگ اجرا شده است، اذعان کرد: ما از آخرین تولیدکنندگان فولاد در کشور بودیم و اکنون بالغ بر 10 درصد فولاد کشور در این دیار تولید می‌شود.

وی، ادامه داد: انگلیس‌ها در دوران جنگ سرد اعلام کردند که عبور راه‌آهن از البرز به طرف گیلان نه تنها لازم نیست بلکه امکان ندارد اما مردم می‌توانند به‌زودی آن محال را ببینند.

هاشم‌نیا افزود: در ابتدای فعالیت دولت نهم یک بندر با ظرفیت واقعی 3.5 میلیون تن در گیلان وجود داشت و اکنون دو بندر با ظرفیت 10 میلیون تن در استان فعالیت دارد و سه بندر در دست ساخت و یک بندر در حال مطالعه داریم.

وی با تصریح بر اینکه تمام دولت‌های پیشین در طول تاریخ در گیلان 4 هزار و 600 واحد مسکونی ساختند، یادآور شد: دولت نهم و دهم 65 هزار واحد تحویل داده و یا به‌زودی واگذار می‌کند.

هاشم‌نیا، با بیان اینکه روزی آرزوی ساخت کوچک‌ترین شناور دریایی را در گیلان داشتیم، خاطرنشان کرد: اکنون پیشرفته‌ترین و بزرگ‌ترین ناوشکن جمهوری اسلامی ایران در گیلان ساخته و به آب انداخته شد.

وی، از مطالعه و ساخت 40 سد در گیلان خبر داد و متذکر شد: یک‌هزار و 200 واحد صنعتی و دهها پروژه زیرساختی مهم و... مرهون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار گیلان بیکاری استان را از مشکلات عنوان کرد و یادآور شد: برای افزایش اشتغال تلاش بی‌وقفه‌ای شده است که امیدواریم با پیشنهادهایی که برای جلسه امشب هیئت دولت داریم اقدام مؤثرتر دیگری به عمل آید.

انتهای پیام/2300/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول