اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بناب در مجلس تأکید کرد

نیروی انسانی ضعیف و خنثی از مشکلات اساسی حیطه فرهنگ

نماینده مردم بناب در مجلس گفت: نیروی انسانی ضعیف و خنثی از مشکلات اساسی حیطه فرهنگ است.

نیروی انسانی ضعیف و خنثی از مشکلات اساسی حیطه فرهنگ

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب،حجت‌الاسلام شیخ محمد باقری‌بنابی بعد از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه استان آذربایجان‌شرقی در حیطه‌های متفاوت فرهنگ و هنر جایگاه رفیعی در سطح کشور ندارد.

وی در بیان علل این نقصان اظهار داشت: یکی از دلایل آن عدم ارزش نهادن و نبود حمایت از هنرمندان و اهالی فرهنگ بوده است.

وی که قبل از این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بود، در خصوص ارزیابی خود از وضعیت فرهنگی استان افزود: از آنجایی که مسئله فرهنگ از مهم‌ترین موضوعات کشور است و برخی مشکلات فرهنگی درکشور مشترک هستند، در کنار آن بعضی دردهای فرهنگی هم مختص منطقه ماست.

باقری‌بنابی خاطرنشان کرد: تعیین متولی فرهنگی در کشور باید از اولویت‌های فرهنگی رئیس جمهور باشد و پاسخگویی را در دستگاه‌های فرهنگی شکل دهد.

نماینده مردم بناب در مجلس همچنین با بیان اینکه نهادها و ارگان‌های مختلفی در مسائل فرهنگی دخالت دارند، تصریح کرد: با وجود این همه نهاد و ارگان فرهنگی اما به اندازه دخالتشان در مسائل فرهنگی پاسخگویی لازم را ندارند، از این رو باید برای این کار در کشور ستاد فرماندهی مشخص شود.

وی در عین حال تأکید کرد: منظورمان قطع همکاری‌ها نیست بلکه منظور تعیین روش کنترل و نظارت است.

عضو فراکسیون رهروان اصولگرای ولایت مجلس در بخش دیگری از سخنان خود کارهای فرهنگی انجام شده در قبال مشکلات موجود فرهنگی استان آذربایجان‌شرقی را ناچیز دانست و گفت: وجود مدیریت‌های ضعیف و محافظه‌کاری دستگاه‌های فرهنگی استان یکی از دلایل اصلی این مشکلات است.

وی تاکید کرد: برای مثال متولی کتابخانه‌های تصویب شده برای استان در جریان سفرهای استانی هیئت دولت مشخص نیست، باید پرسید اداره و هدایت هیئت‌های مذهبی به عهده چه کسی و چه تشکیلاتی است.

باقری‌بنابی با اشاره به وجود غنای فرهنگی در استان بیان کرد: این امر سبب شده تا طمع دشمنان برای تهاجم فرهنگی بیشتر باشد، از این‌رو باید در مقابل این تهاجم دفاع کرد.

وی تأکید کرد: در جنگ‌ها همکاری نیروها در قالب اتاق مدیریت باید هدایت شود و گرنه شکست حتمی خواهد بود.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه پایین استان آذربایجان‌شرقی در زمینه‌های فرهنگ و هنر گفت: عدم ارزش نهادن و نبود حمایت کافی از هنرمندان و اهالی فرهنگ سبب پایین بودن جایگاه این استان در سطح کشور است.

وی در ادامه گفت: از آنجایی که نظام جمهوری اسلامی پیشرفت‌های بالای داشته ولی از نیروهای قوی انقلاب به اندازه کافی و در حد مورد قبول استفاده نشده است.

انتهای پیام/60001/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول