اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح شافی صورت گرفت

بررسی وضعیت فرهنگی 13 بیمارستان در همدان

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: وضعیت فرهنگی 13 بیمارستان زیر پوشش طرح شافی در همدان بررسی شدند.

بررسی وضعیت فرهنگی 13 بیمارستان در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا شکوهی ظهر امروز در مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نخستین دوره طرح شافی(مجموعه شاخص‌های اعتباربخشی فرهنگی) در همدان اظهار داشت: طرح شافی به این شکل است که وضعیت فرهنگی بیمارستان‌ها را در خصوص 17 موضوع در 13 بیمارستان بررسی و نتیجه را مشخص کردیم.

وی با بیان اینکه روزانه افراد مختلفی در بیمارستان‌ها با هم رو در رو هستند، عنوان کرد: ما به دنبال ایجاد رضایتمندی در بین افراد از جمله بیماران، همراهان و کارکنان بیمارستان هستیم چرا که رعایت اصول اخلاقی حرفه‌ای بسیار با اهمیت است.

همدان دومین استان برگزارکننده طرح شافی

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: دستیابی به این اهداف محقق نمی‌شد مگر اینکه وضعیت فرهنگی بیمارستان‌ها را به صورت جامع، مستمر و علمی مورد مطالعه قرار بدهیم.

وی با اشاره به اینکه استان همدان بعد از دانشگاه شیراز دومین استانی است که طرح شافی را برگزار کرده، ابراز داشت: این طرح در سال 91 اجرا شده که تا کنون نیز موفقیت‌آمیز بوده است.

شکوهی با اشاره به اینکه در استان همدان 22 بیمارستان وجود دارد که 16 واحد آن زیر مجموعه علوم پزشکی و بقیه زیر نظر تأمین اجتماعی یا ارتش هستند، عنوان کرد: 13 بیمارستان در این طرح مطالعه شده و سه بیمارستان نیز با ما همکاری نکردند.

وی ادامه داد: در این بین میانگین نمره بیمارستان‌های استان از 100 نمره 62 است که نشان‌دهنده وضعیت نرمال بیمارستان‌ها است هرچند زیاد راضی‌کننده نیست.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآور شد: از بین بیمارستان‌های استان بیمارستان مهر ملایر، فرشچیان و فاطمیه همدان حائز رتبه‌های برتر و بیمارستان‌های قائم اسدآباد و ولیعصر رزن و امام حسن فامنین کمترین نمره فرهنگی در در استان را کسب کردند.

رعایت حریم خصوصی بیمار در همدان کمترین نمره را دارد

وی تأکید کرد: در بین بیمارستان‌های استان و شاخصه‌هایی که بررسی شده رفتار کارکنان با بیماران نمره خوب گرفته و کمترین نمره به رعایت حریم خصوصی بیمار برمی‌گردد که در بیمارستان‌ها خیلی رعایت نمی‌شود و نمره قابل قبولی نگرفته است.

شکوهی خاطرنشان کرد: از خصوصیات طرح شافی این است که جوانب فرهنگی و اجتماعی را در بر می‌گیرد و در این خصوص با کمی‌سازی و مستندسازی همه موضوعات، کمتر فاکتوری از حیطه ارزیابی خارج می‌شود.

وی در پایان سخنانش گفت: این طرح در دو مرحله مقدماتی و نهایی انجام شده و در راستای انجام و ادامه این طرح هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/89007/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول