اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/سفیر سوریه در همایش همسبتگی طلاب با مقاومت سوریه:

دشمن نمی‌تواند اراده مقاومت را در منطقه بشکند/ سوریه جای تکفیری‌ها نیست

سفیر سوریه در ایران گفت: دشمنان سوریه به خوبی درک کرده‌اند هرگز نخواهند توانست اراده مقاومت را در این منطقه بشکنند، اراده‌ای که در قالب ایران و سوریه تجسم پیدا کرده است.

دشمن نمی‌تواند اراده مقاومت را در منطقه بشکند/ سوریه جای تکفیری‌ها نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عدنان محمود در همایش همبستگی طلاب حوزه علمیه قم با مقاومت سوریه که در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد در سخنانی جنگ در سوریه را جنگ علیه محور مقاومت دانست و در تشریح این موضوع گفت: از ماه نخستی که این جنگ علیه سوریه شروع شد، طرف غربی و آمریکایی بر این تاکید می‌کردند که اگر سوریه روابط خود را با ایران و محور مقاومت قطع کند این قضیه تمام خواهد شد و از همان اول آشکار شد که عامل خارجی و دست‌های خارجی مهم‌ترین تاثیر را در این جنگ دارند.

وی با اشاره به بسیج عمومی کشورهای منطقه، دولت‌های جهانی و تکفیری‌ها علیه سوریه گفت: در مرحله نخست وحدت و یکپارچگی ملت سوریه را هدف گرفتند تا از طریق آن و از طریق تکفیری‌های تروریست زیرساخت‌های کشور سوریه را از بین ببرند.

سفیر سوریه در جمهوری اسلامی ایران شعارهای مخالفان را دعوت از کشورهای خارجی برای دخالت در سوریه اعلام کرد و اظهار داشت: عوامل این نقشه در داخل سوریه شروع به حمله به ارتش عربی سوریه کردند و نقاط قوت آن را نشانه گرفتند و بعد از آن نیز به زیرساخت‌های کشور از جمله دانشگاه‌ها، کارخانه‌ها، موسسات اقتصادی و تولیدی حمله کردند.

وی راه‌اندازی فتنه مذهبی را از دیگر اقدامات صورت گرفته علیه سوریه عنوان کرد و افزود: ‌فتنه‌ای که ملت سوریه سال‌ها است آن را رد کردند و در همه طوایف و قبایل این فتنه مذهبی را قبول ندارند.

محمود با بیان اینکه آمریکا، غربی‌ها و عواملشان در داخل سوریه تضمین کرده بودند که در مدت کوتاهی این حکومت سقوط خواهد کرد، یادآور شد: وعده‌هایی برای سقوط دولت سوریه داده بودند که همه این نقشه‌ها شکست خوردند و با عزم و اراده ارتش و ملت سوریه در مقاومت، همه این نقشه‌ها با شکست مواجه شد.

وی تاکید کرد: بعد از گذشت حدود دو سال و دو ماه از این جنگ آشکار ضد سوریه اوضاع به سمت پیروزی کشور سوریه پیش می‌رود و همه اتفاقات و پیشرفت‌هایی که در این صحنه رخ می‌دهد تاکید می‌کند که نظر استراتژیکی که جمهوری عربی سوریه و جمهوری اسلامی ایران در این قضیه اتخاذ کرده بودند نظر صحیحی بوده است.

سفیر سوریه در جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر دشمنان سوریه در غرب و آمریکا در نقشه خود گیر افتاده‌اند و مایوس شدند و نتوانستند نقشه‌های خود را در سوریه پیاده کنند.

وی همچنین ارتش عربی سوریه را در طریق پیروزی و پیشرفت دانست و گفت: در سوریه شاهد نشانه‌هایی برای پیروزی بر دشمنان سوریه و بر دشمنان اسلام در جهان هستیم و ما با اراده محکم حرکت می‌کنیم تا به پیروزی برسیم.

محمود با تاکید بر اینکه در هیچ کجای سوریه جایی برای گروه‌های تکفیری و تندرو نیست، خاطرنشان کرد: پشتوانه مردمی گسترده‌ای که سوریه دارد از تصمیمات ملی و داخلی رئیس جمهور بشار اسد حمایت می‌کند که در راس آنها حمایت از محور مقاومت و حفظ روح مقاومت است.

وی تصریح کرد: دشمنان سوریه به خوبی درک کرده‌اند هرگز نخواهند توانست اراده مقاومت را در این منطقه بشکنند اراده‌ای که در قالب ایران و سوریه تجسم پیدا کرده است.

سفیر سوریه در جمهوری اسلامی ایران اذعان داشت: ما با گام‌های مستحکم حرکت می‌کنیم و به عزم‌های جوانان چشم دوختیم و به آنها امید داریم که نهضت را به سرانجام برسانند تا یک نشانه و مشعلی برای سایر ملت‌ها باشد.

انتهای پیام/78010/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول