اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه فصل کوچ

6200 خانوار عشایری آماده کوچ به ییلاقات هستند

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: در آستانه فصل کوچ عشایر 6 هزار و 200 خانوار عشایری در شهرستان پارس‌آباد آماده عزیمت به سمت ییلاقات مشگین‌شهر هستند.

6200 خانوار عشایری آماده کوچ به ییلاقات هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی کریمی عصر امروز در جلسه عصر امروز ستاد عشایری شهرستان اظهار داشت: این 6 هزار و 200 خانوار عشایر در قالب 31 هزار جمعیت عشایری به مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند، به طوری که اغلب آنها به دامنه‌های سبلان و باغرول رفته و بهار و تابستان را در آنجا سپری می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حد امکان و وسع تمهیدات و تسهیلات لازم برای انجام یک کوچ مناسب و شایسته فراهم شده است، تصریح کرد: عشایر شهرستان پارس‌آباد از عشایر فعال و کوشا در سنگر اقتصادی هستند، به طوری که با تولید 12 هزار تن شیر، 650 تن پشم و 3 هزار تن گوشت قرمز در جبهه اقتصادی نیز فعالیتی مناسب و در خور شأن و منزلت منطقه دارند.

کریمی با بیان اینکه عشایر شاهسون سومین ایل بزرگ عشایری کشور است، خاطرنشان کرد: عشایر در سنگر تولید نیز به مانند دفاع از آرمان‌های انقلاب بالنده، کوشا و مدبرانه حرکت کرده‌اند و افزایش تولیدات دامی و لبنی آنها بستر خوبی را در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کرده است.

این مسئول با بیان اینکه 217 قشلاق و روستای عشایری محل اسکان عشایر منطقه مغان است، بیان کرد: 50 درصد عشایر استان اردبیل در پارس‌آباد سکونت دارند.

وی، عمده تولیدات آنها را فراورده‌های لبنی، پرورش دام و تولیدات صنایع دستی اعلام کرد و ادامه داد: جمعیت عشایری این منطقه در حال حاضر 580 هزار واحد دامی در اختیار دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار پارس‌آباد با یادآوری اینکه هم‌اکنون 75 درصد قشلاقات و روستاهای عشایری این منطقه از آب شرب سالم و لوله‌کشی و 100 درصد نیز از نعمت برق بهره‌مند هستند، گفت: تلاش می‌شود تا جاده ارتباطی عشایر تسهیل شده و در تردد آنها به ویژه در فصل کوچ مشکل خاصی به وجود نیاید.

انتهای پیام/62003/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول