اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم خبر داد

اجرای طرح کنترل ورود دام عشایر تا 22 اردیبهشت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم گفت: در راستای حفاظت از مراتع شهرستان سمیرم طرح کنترل ورود دام عشایر در مراتع تا 22 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

اجرای طرح کنترل ورود دام عشایر تا 22 اردیبهشت

علی حسین بهرامیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم از اجرای طرح کنترل ورود دام عشایر در مراتع شهرستان از اول فروردین امسال خبر داد و اظهار کرد: در راستای حفاظت از مراتع شهرستان در برابر ورود بیش از موعد دام‌های عشایر این طرح تا 22 اردیبهشت ماه در این شهرستان ادامه دارد.

وی ادامه داد: حفاظت از مراتع و کنترل جلوگیری از ورود دامداران بدون پروانه را از اهداف این طرح دانست و افزود: کوچ زودرس و ورود زودهنگام دام عشایر به مراتع مناطق ییلاقی و قبل از بذردهی و بذرپاشی علوفه‌ها، سبب تخریب و فقر مراتع و کاهش ظرفیت مراتع در سال‌های بعد می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم از فعالیت سه پاسگاه ثابت و دو پاسگاه سیار در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این اکیپ‌ها به صورت شبانه روزی در گلوگاه‌های مرزی شهرستان از جمله روستای چهارراه، قبرکیخا و زبان کهریز در حال مأموریت هستند تا کوچ زودرس عشایر را کنترل کنند.

وی تولید سالانه علوفه شهرستان را 68 میلیون کیلوگرم اعلام کرد و افزود: هرسال بیش از یک میلیون و 500 هزار دام عشایر از استان‌های همجوار وارد مراتع شهرستان می‌شوند.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم در حاشیه دنا و زاگرس مرکزی با 455 هزار هکتار عرصه ملی و 330 هزار هکتار مرتع و جنگل طبیعی در فاصله 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/2301/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول