اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش روستایی استان اصفهان خبر داد

اصفهان میزبان سومین المپیاد فرهنگی ورزشی عشایر

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان گفت: سومین المپیاد فرهنگی ورزشی عشایر کشور اوایل تیرماه در سمیرم برگزار می‌شود.

اصفهان میزبان سومین المپیاد فرهنگی ورزشی عشایر

مهدی اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به رقابت‌های شترسواری کشوری که روز گذشته به پایان رسید، اظهار کرد: این مسابقات در دل کویر انجام شد، روستائیان به برگزاری چنین مسابقاتی نیاز بسیاری دارند و همه ساله برای برگزاری آن اعلام آمادگی می‌کنند بنابراین هیئت استان اصفهان از سه سال پیش، برگزاری این مسابقات را در دستور کار خود قرار داد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه نخستین دوره مسابقات کشوری شترسواری نیز در مکان روستای مصر با حضور 10 شترسوار از 6 استان برگزار شد و امیدوارم که این مسابقات در سال‌های آینده نیز تداوم داشته باشد.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان با اشاره به تاثیرات این مسابقات در مردم روستا ادامه داد: با برگزاری این گونه مسابقات، روحیه شادی و نشاط بین مردم روستا افزایش قابل توجهی داشته و مردم از برگزاری این مسابقات بسیار خوشحال هستند، مسئولان هیئت تلاش می‌کنند تا به اظهارات رهبر کبیر انقلاب در مورد ایجاد شادی و نشاط در روستاها جامه عمل بپوشانند و برگزاری مسابقات شترسواری با این هدف در دستور کار ما قرار گرفت.

وی تصریح کرد: سومین المپیاد فرهنگی ورزشی عشایر کشور را در اوایل تیرماه در چندین رشته در سمیرم میزبانی خواهیم کرد تا عشایر غیور کشورمان از ورزش‌های محلی خود لذت ببرند.

اسدی پیرامون لزوم توجه بیشتر مسئولان به روستائیان گفت: همه ساله بودجه‌های کلانی برای ورزش‌هایی همچون فوتبال و قهرمانان ملی صرف می‌شود، در حالی‌که با سرمایه‌گذاری به مراتب کمتر در روستاها می‌توان با بودجه‌های اندک، استعدادهای روستا را تبدیل به قهرمانان ملی کرد و همچنین سبب نشاط و شادی در مردم روستا شد.

انتهای پیام/63020/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول