اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور صورت گرفت

اجرای طرح برون‌سپاری خدمات اوقاف در فارس

معاون بهره‌برداری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برای نخستین بار در کشور، طرح‌های برون‌سپاری خدمات اوقاف به صورت دفاتر پیشخوان دولت در فارس اجرایی می‌شود.

اجرای طرح برون‌سپاری خدمات اوقاف در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عباسعلی جعفری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود یک ‌میلیون و 200 هزار رقبه موقوفه در کشور وجود دارد که از این تعداد 400 هزار رقبه بدون رابطه استیجاری هستند.

معاون بهره‌برداری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در استان فارس در 50 هزار رقبه موقوفه از سوی افراد بدون اجازه اوقاف اقدام به احداث بنا شده و اجاره وقف را نیز پرداخت نکرده‌اند.

جعفری تصریح کرد: با راه‌اندازی سیستم GIS شاهد تحول ساختاری از ظرفیت‌های اقتصادی موقوفات در کشور یوده‌ایم و در این راستا هفت پروژه اقتصادی با سرمایه‌گذاری بالغ بر 40 میلیارد تومان در استان فارس تعریف شد که این میزان در سال حماسه اقتصادی به دو برابر افزایش یافته است.

وی بیان داشت: در سال جاری با مشارکت بخش خصوصی 110 پروژه با سرمایه‌گذاری اولیه 550 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های موقوفات در نظر گرفته شده که پیش‌بینی می‌شود این رقم به 200 موقوفه و اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان افزایش یابد.

انتهای پیام/2448/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول