اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه گرگان:

بیش از 90 درصد نیروی اوقاف در گلستان قراردادی هستند

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای این اداره گفت: بیش از 90 درصد نیروهای اوقاف در گلستان قراردادی هستند که این زیبنده استان نیست.

بیش از 90 درصد نیروی اوقاف در گلستان قراردادی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد در مراسم افتتاح ساختمان جدید اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان اظهار داشت: برخی از نیروهای اوقاف گلستان در آستانه بازنشستگی، اما هنوز قراردادی هستند و امیدواریم با حاکم شدن روحیه جهادی و ارزشی شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

وی با بیان اینکه ساختمان جدید اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با کمبود بودجه برای تجهیز ساختمان جدید مواجه است، متذکر شد: با وجود فعالیت‎هایی که از سوی بنیاد صورت گرفت همچنان نواقصی وجود دارد که با تأمین اعتبار برطرف خواهد شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه گرگان با اشاره به اینکه دفاتر اوقاف شهرستان‎ها نیز به دلیل نداشتن مکان مناسب با مشکل مواجه هستند، اذعان کرد: امیدواریم تفکیک اداره اوقاف در مرکز استان به سایر شهرستان‎ها نیز تسری پیدا کند.

سلیمانی‎فرد در خصوص موقوفات عرصه و عیان متذکر شد: گلستان از نظر تعداد رقبات در کشور رتبه اول را دارد، به طوری که 163 هزار رقبه وقفی و 300 عرصه و عیان در شهرستان گرگان وجود دارد.

وی از افتتاح چندین پروژه در سال‎های 1390 و 1391 در گرگان خبر داد و اظهار داشت: دو پروژه چهار واحدی و یک پروژه دو واحدی در گرگان افتتاح شد که نیاز و ضرورت شهرستان بیش از اینها است.

شفاف‎سازی در سرمایه‎گذاری مهم‌ترین راه جذب سرمایه‎گذار

رئیس اوقاف و امور خیریه گرگان با بیان اینکه 120 فرصت سرمایه‌گذاری در موقوفات گرگان شناسایی و احصا شده است، ابراز داشت: فرصت‎های سرمایه‎گذاری در قالب 17 طرح در نمایشگاه وقف در معرض دید عموم گذاشته شد.

سلیمانی‎فرد؛ شفاف‎سازی در سرمایه‎گذاری را از مهم‌ترین راه‎های جذب سرمایه‎گذار عنوان کرد و گفت: شیوه فعلی سرمایه‎گذاری سبب شده تا سرمایه‎گذاران عقب‎نشینی کنند.

وی در پایان از قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه خواستار مساعدت تسهیلات اعتباری شد و عنوان کرد: برخی از موقوفات متصرفی در تولیت اوقاف است که اگر اعتباراتی به صورت وام کلان اختصاص یابد این آمادگی را داریم تا طرح‎های توجیهی آماده و به منصه ساخت‎وساز و بهره‎برداری برسانیم.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول