اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یحیی آل‌اسحاق در شیراز:

رئیس جمهور فقط مدیرعامل است نه رئیس هیئت مدیره

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهور مدیرعامل است و رئیس هیئت مدیره نیست.

رئیس جمهور فقط مدیرعامل است نه رئیس هیئت مدیره

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، یحیی آل‌اسحاق پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: ریاست جمهوری در این کشور حدود و ثغور دارد و باید در چارچوب قانون عمل کند.

وی افزود: همان‌گونه که کسی حق ندارد به قوه مجریه تعرض کند و مانع ایفای وظایف قانونی آن شود، سایر قوا نیز از استقلال برخوردار بوده و کسی حق تعرض به آنها را ندارد.

آل اسحاق ادامه داد: در این مقطع حساس ارزیابی عملکرد قوه مجریه در هشت سال گذشته ضرورت دارد تا با استفاده از نقاط قوت و ضعف فعلی، برنامه هشت سال بعد تدوین شود.

به گفته این نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مکانیزم حکومت‌داری ایران تنها حفظ و نگهداری دستاوردها نیست بلکه حرکت به سوی آرمان‌ها و اهداف است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه بین‌الملل فردی که رئیس جمهور می‌شود باید بداند که شرایط جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان چیست تا بتواند جریان ایران‌هراسی را خنثی کند.

این فعال سیاسی عنوان کرد: نظام مهندسی جهانی سلطه یکی از معارضان اصلی خود را جمهوری اسلامی می‌داند و برای ضربه زدن به آن بر حوزه اقتصاد متمرکز شده است.

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: می‌توانیم با دنیا و منطقه بدون تخاصم و تهاجم تعامل داشته باشیم و اهداف را نیز به پیش بریم.

آل اسحاق ابراز داشت: در حوزه‌های داخلی نیز نیروهای مادی و معنوی بسیار خوبی در کشور وجود دارد که در اجرا به خوبی از ظرفیت آن استفاده نمی‌شود.

وی ادامه داد: نیروی پیش‌برنده دولت آینده باید بر اقتصاد متمرکز باشد و تیم دولت آینده باید در زمینه مسائل اقتصادی مسلط و با برنامه حرکت کند.

فضاسازی برای حضور حداکثری سلایق

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: فضای تعارضی در کشور باید به فضای تعاملی بدل شود و با در نظر گرفتن خطوط قرمزی که مقامات مربوطه مشخص می‌کنند فضای حضور برای سایر نیروها باز شود.

وی افزود: اصلاح‌طلبان و منافقان تفاوت جدی دارند و در شرایط فعلی به جز منافقان، فتنه‌گران، سلطنت‌طلبان و کسانی که براندازی نظام را دنبال می‌کنند بقیه باید وارد میدان شوند.

آل اسحاق تصریح کرد: حقوق اجتماعی و فردی مردم باید در کمال خود توسط دولت آینده تحقق پیدا کند و اقشار مختلف مانند بانوان در تصمیم‌گیری‌های مربوط به خود حضور جدی داشته باشند.

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: احیای ساختار برنامه‌ریزی در کشور و استقلال بانک مرکزی و توسعه روابط خارجی باید در هر برنامه‌ای برای دولت آینده گنجانده شود.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: کسی که بخواهد مسئولیت قبول کند علاوه بر حل مشکلات و چالش‌های موجود، باید جمهوری اسلامی ایران را یک قدم به سمت اهدافش جلو ببرد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد این حزب گفت: موتلفه اسلامی از ابتدای تشکیل به دنبال یک دولت کریمه اسلامی است که از غدیر تا ظهور امتداد دارد.

آل اسحاق خاطرنشان کرد: آنچه این حزب به آن معتقد بوده آرمان‌گرایی مبتنی بر واقعیت و واقعیت‌گرایی آرمانگرا است.

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: موتلفه در میان سکولاریسم و رادیکالیسم به دنبال راه میانی است و در اقتصاد نیز به جای اقتصاد دولتی و اقتصاد آزاد اقتصاد دولت ملت را پیگیری می‌کند.

آل اسحاق تصریح کرد: مدیریت سه بخش استراتژیک، ستادی و عملیاتی دارد که در بخش عملیاتی باید از جوانان بهره برد، در بخش ستادی ترکیبی از جوان و پیر و در بخش استراتژیک باید کار را به با تجربه‌ها سپرد.

دولت احمدی‌نژاد در اجرای هدفمندی یارانه‌ها شهامت داشت

وی ادامه داد: هدفمند کردن یارانه‌ها کار بسیار شجاعانه‌ای بود که در دولت‌های قبل انجام نشد و حتی زمانی که خود بنده وزیر بازرگانی بودم خواستم آن را انجام دهم اما نشد.

آل اسحاق خاطرنشان کرد: دولت احمدی‌نژاد شهامت داشت و تابوشکنی کرد، اما در اجرای این قانون منحرف و آنچه که در عمل انجام شد آن چیزی نبود که باید انجام چه در زمینه تامین منابع و چه سیاست‌های اجرایی انجام نشد.

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: با هدفمندسازی یارانه‌ها قرار بود اقتصاد شفاف‌سازی و ضایعات کم شود و سرمایه‌گذاری افزایش یابد، بنابراین در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها هیچ شکی نیست، اما در شیوه اجرا و اهداف نیازمند یک بازنگری جدی است.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری افزود: با توزیع یارانه 45 هزار تومانی قصد داشتند شکاف بین فقیر و غنی را پر کنند، اما در عمل این شکاف بیشتر و عمیق‌تر شد.

وی بیان داشت: برای اجرای صحیح این قانون باید دولت و مجلس به طور مشترک وارد میدان شوند و کارهای انجام شده را بازبینی کنند.

مکانیزم ائتلاف اصولگرایان در حال شکل‌گیری است

آل اسحاق در این نشست ابراز داشت: انتخابات آتی چهار ضلعی است و اصولگرایان در حال تدوین مکانیزم ائتلاف هستند که اگر این اتفاق بیافتد توان اجرایی و مقبولیت این جریان بیش از سه ضلع دیگر است.

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اصول مشترک اصولگرایان به وحدت جمعی آنان کمک می‌کند و همین موضوع می‌تواند در دولت آینده نیز توان چند برابری ایجاد کند.

مدیریت تیمی قوه مجریه قابل اجراست

آل اسحاق همچنین عنوان کرد: ما به دنبال شورای ریاست جمهوری نیستیم، اما این امکان وجود دارد که یک رئیس جمهور دارای سعه صدر، بر اساس قانون مسئولیت در حوزه‌های مختلف را به وزرا تفویض کند.

وی تصریح کرد: چنین رئیس جمهوری باید دارای سعه صدر، مقبولیت و شیخوخیت باشد و اجازه دهد امور فرهنگی، سیاست خارجی، اقتصاد داخلی و... زیر نظر معاونان قوی با اختیارات قانونی اداره شود.

مسئول دولت باید ابزار نشاط مردم را فراهم کند

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: افسردگی از بلاهای عمده فضای اقتصادی امروز ما بوده و اقتصاد، خانواده و فضای فرهنگی کشور را در بر گرفته است.

آل اسحاق ادامه داد: کسی که این فضای آشفته را ببندد هیچ تمایلی به سرمایه‌گذاری ندارد و در این فضا همگی با یکدیگر درگیرند و هیچ‌کس به تعهداتش عمل نمی‌کند بنابراین دولت آینده باید توجه به اخلاق را در صدر برنامه‌های خود قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: نظام ما در امتداد راه خود به جهان ثابت می‌کند که فراهم آوردن خیر دنیا و آخرت برای مردم میسر است.

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: این مدعای نظام در طول 30 سال تجربه دولت‌های چپ‌گرا با پسوند اسلامی یا سکولار با ظاهر دینی مورد تعرض قرار گرفت و کشور به تدریج دارد به آن راه اصلی میانی مورد نظر باز می‌گردد.

آل اسحاق خاطرنشان کرد: فرماندهی واحد در طول 30 سال بحران‌های مختلف ثابت کرد که می‌تواند کشور را از مصائب و بلایا سالم عبور دهد و ارکان جهت‌ساز نظام در عرض این عمود، الگوی حکومت‌داری جدیدی را به جهان ارائه کرده است.

این کاندیدای احتمالی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: پیشرفت بدون عدالت مد نظر نظام جمهوری اسلامی نیست و عدالت بدون توسعه نیز به توزیع عادلانه فقر منتهی می‌شود بنابراین باید بدون تنگ‌نظری اما با حفظ چارچوب‌ها امکان بروز و ظهور تمام ظرفیت‌های انسانی را فراهم آورد و کشور را به چشم‌اندازهای طراحی شده برای آن هدایت کرد.

وی تصریح کرد: به منظور ایجاد زمینه برای خلق حماسه اقتصادی و سیاسی باید سرمایه اجتماعی کشور را برگردانیم که یکی از الزامات اساسی برگرداندن سرمایه اجتماعی، تولید سرمایه اجتماعی است که احتیاج به یک سعه صدر با حفظ اصول انقلاب و ارزش‌ها و آرمان‌ها دارد.

به گفته آل اسحاق، بستر دوم برای خلق این حماسه، متحول کردن فضای کسب و کار و اجرای اصل 44 و پیگیری و تحقق حقوق فردی و اجتماعی مردم است به گونه‌ای که حقوق مردم در انضباطات اجتماعی باید به صورت جدی پیگیری شود.

«اخلاق، اقتصاد، سیاست، قانون»

وی شعار دولت احتمالی خود را «اخلاق، اقتصاد، سیاست و قانون» ذکر و خاطرنشان کرد: اخلاق در گام نخست است، چراکه تا اخلاق در حوزه‌های مختلف نباشد همین ناهنجاری‌ها را شاهد هستیم که مقدار بسیاری از آن به خاطر اخلاق است، مشخصه اصلی دین ما نیز اخلاق است، این فضای آشفتگی و درگیری، فضای مناسبی برای هیچ طرح و برنامه‌ای نیست.

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اذعان داشت: در حال حاضر در غرب نظام خانواده دچار مشکلات جدی شده و نظام حکومت‌داری که می‌خواهد الگوی جهان باشد باید چهره‌ای متفاوت از حکومت‌داری رایج دنیا ارائه دهد. 

انتهای پیام/‌2448/ن40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول