اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل خراسان شمالی:

ناوگان حمل و نقل عمومی خراسان شمالی 3 میلیون مسافر جا‌به‌جا کرد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی از جا به جایی افزون بر سه میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان طی سال گذشته خبر داد.

ناوگان حمل و نقل عمومی خراسان شمالی 3 میلیون مسافر جا‌به‌جا کرد

سعید سبحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: این تعداد مسافر در مسیرهای درون و برون استان از سوی این ناوگان جا‌به‌جا شده‌اند.

وی تصریح کرد: از مجموع جا‌به‌جایی انجام شده توسط ناوگان حمل و نقل عمومی 977 هزار توسط اتوبوس، یک‌میلیون و 600 هزار توسط مینی‌بوس و 828 هزار نفر توسط سواری کرایه جابه‌جا شده‌اند.

سبحانی همچنین از جا به جایی 3 میلیون و 606 هزار تن کالا توسط ناوگان باری استان در مبادی درون و برون استان خبر داد.

وی تصریح کرد: به استناد بارنامه‌های صادره توسط 23 شرکت حمل و نقل کالای خراسان شمالی در سال گذشته این میزان کالا از مبادی مختلف استان در مسیرهای درون و برون استانی توسط انواع ناوگان عمومی جاده‌ای جا به جا شده‌اند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی با اشاره به اینکه این میزان جا به جایی کالا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هفت درصد رشد داشته است، گفت: این جابه‌جایی‌ها توسط 246 هزار ناوگان باری صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: برای جلوگیری از فرار بار و حمل و نقل کالاهای استان تحت صحابت بارنامه، انجام گشت‌های مشترک با پلیس راه، نظارت بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل کالای استان، بازدیدهای مستمر از شرکت‌های حمل و نقل کالا و... در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

سبحانی مهم‌ترین کالاهای جا‌به‌جا شده در استان را شامل سیمان، پودر آلومینیوم، کود اوره، مصالح ساختمانی و گندم عنوان کرد.

وی همچنین از افزایش 31 درصدی صدور پروانه عبور محموله‌های ترافیکی در سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به آمار دریافتی از سیستم مکانیزه صدور پروانه عبور در سال 91 صدور مجوز پروانه عبور برای حمل محموله‌های ترافیکی در خراسان شمالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان 31 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه مذکور در سال گذشته تعداد یک‌هزار و 795 پروانه عبور صادر شده است.

وی مهم‌ترین محموله‌های ترافیکی جا به جا شده در استان طی مدت یاد شده را بیل مکانیکی، لودر و کمباین برشمرد.

سبحانی خاطرنشان کرد: پروانه عبور فقط برای بارهای ترافیکی صادر می‌شود و این نوع بارها فقط در روز و طی مسیرهای مشخص قابل حمل هستند.

وی هدف از صدور پروانه عبور ترافیکی را برقراری ایمنی تردد کنندگان از راه‌ها و برنامه ریزی در جهت کاهش صدمات وارده به راه‌ها، پل‌ها و تونل‌ها در طول مسیر عبور محموله‌های ترافیکی عنوان کرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی در بخش دیگری با اشاره به ایمن سازی فیزیکی و آموزشی مدارس حاشیه راه گفت: طی سال گذشته 32 مدرسه حاشیه راه ایمن سازی فیزیکی و آموزشی شدند.

وی هدف از اجرای طرح ایمن سازی آموزشی و فیزیکی مدارس حاشیه راه را نهادینه کردن فرهنگ ایمنی و ارتقاء فرهنگ ترافیک در سطح مدارس، کاهش تصادفات و تلفات دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها و افزایش سطح آگاهی‌های دانش آموزان دوره‌های ابتدائی و راهنمائی که در مدارس حاشیه راه‌های استان مشغول به تحصیل هستند عنوان کرد.

سبحانی اظهار کرد: تعداد 11 مدرسه حاشیه راه ایمن سازی فیزیکی و13مدرسه حاشیه راه ایمن سازی آموزشی انجام شده است.

وی ایمن سازی را شامل؛ اجرای طرح‌های آشکارسازی مدارس و آرام‌سازی فیزیکی ترافیک در محل مدارس با استفاده از علائم افقی و عمودی، ارائه آموزش‌های مربوط به نحوه تردد از جاده و آموزش علائم راهنمائی و رانندگی و هشدارهای ایمنی و نحوه بهره گیری از امکانات موجود در سطح جاده‌ها و توزیع بسته‌های آموزشی عنوان کرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی همچنین از ایمن سازی سه نقطه حادثه خیز عابران پیاده در سال گذشته خبر داد و گفت: در راستای کاهش تصادفات و تلفات عابران پیاده و افزایش ایمنی جاده‌ای سه نقطه پرحادثه در استان شناسایی و ایمن سازی شد.

وی اظهار کرد: این سه نقطه پرحادثه عبارتند از؛ روستای الله وردیخان، باباامان و تاتار در اولویت ایمن سازی عابران پیاده قرار داشته که در این مناطق نصب سرعت‌گیر، سرعت کاه مجازی و نصب علائم آشکار سازی ویژه منطقه عابر پیاده انجام شده است.

سبحانی خاطرنشان کرد: تمام عابران پیاده باید با نکات ایمنی و قوانین عبور و مرور آشنایی کامل داشته باشند و این امر باید فرهنگ سازی شود تا تصادفات عابران پیاده را کاهش دهیم.

انتهای پیام/63001/صا40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول