اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان انتقال خون همدان:

خون‌گیری در سال 92 بر اساس اعتبارات پیش می‌رود

رئیس سازمان انتقال خون استان همدان گفت: با توجه به کمبود اعتبارات، در سال 92 خون‌گیری بر اساس اعتبارات پیش می‌رود.

خون‌گیری در سال 92 بر اساس اعتبارات پیش می‌رود

افشین محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در سال 91، 36 هزار و 951 واحد خون در همدان اهدا شد که 34 هزار و 759 واحد توسط مردان و 2 هزار و 198 واحد توسط زنان اهدا شده است.

وی تصریح کرد: از میزان اهدای خونی که در سال گذشته صورت گرفت، 28 هزار و 630 واحد را افراد متأهل و 8 هزار و 288 واحد را مجردان اهدا کرده‌اند.

رئیس سازمان انتقال خون استان همدان با بیان اینکه بیش از 51 درصد اهدای خون توسط اهداکنندگان مستمر انجام شده است، بیان داشت: 18 هزار و 999 واحد خون در سال گذشته توسط اهداکنندگانی که به صورت مستمر به این امر مهم می‌پردازند، صورت گرفته است.

وی اذعان کرد: 10 هزار و 739 واحد خون توسط افرادی که برای بار نخست اهدای خون کرده‌اند و 7 هزار و 619 واحد نیز توسط افراد با سابقه اهدای خون، انجام شده است.

محمدی با تأکید بر اینکه هدف ما بر این است که اهداکنندگان مستمر را حفظ و افزایش دهیم، افزود: در سال 90، اهداکنندگان مستمر 48 درصد بود که با افزایش نسبی در سال 91، 51 درصد اهداکنندگان را مستمران تشکیل دادند.

وی از افزایش هفت درصدی خونگیری سال 91 نسبت به سال 90 خبر داد و گفت: در شش ماهه نخست سال 91، نسبت اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال 90، 12 درصد رشد داشت.

رئیس سازمان انتقال خون همدان اضافه کرد: در شش ماهه دوم سال قبل با کاهش خونگیری مواجه بودیم، زیرا هزینه‌های اهدای خون بسیار بالا بود و اعتبارات ما نیز محدود بود که همین کاهش را به همراه داشت.

وی با اشاره به برنامه‌های سال 92 این سازمان نیز گفت: در سال 92، خون‌گیری بر اساس اعتبارات پیش می‌رود زیرا با کاهش اعتبارات نمی‌توان نسبت به افزایش خونگیری اقدام کرد.

وی در پایان افزود: با توجه به بالا بودن هزینه‌ها و گرانی وسایلی که برای اهدای خون لازم است، در سال جدید خونگیری بر اساس اعتبارات پیش می‌رود.

انتهای پیام/89003/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول