اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مصباح‌یزدی:

حفظ ارزش‌های دینی به بقای نظام اسلامی وابسته است

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با تاکید بر حراست از ارزش‌های اسلامی و دینی گفت: تا وقتی نظام اسلامی وجود داشته باشد این ارزش‌ها هم بر جامعه حاکم خواهند بود.

حفظ ارزش‌های دینی به بقای نظام اسلامی وابسته است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در مراسم جشن هیئت‌های مذهبی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) که در تالار این موسسه برگزار شد، اظهار کرد: اهل بیت(ع) مقام بسیار بالایی دارند اما شناخت و درک آن برای انسان‌ها مقدور نیست.

وی افزود: مشاهده می‌شود برخی اشخاص در عین اینکه ارادت زیادی به ائمه اطهار(ع) دارند اما رفتارها و گفتارهایشان در شأن آنان نیست؛ بیان اینکه حضرت زهرا(س) برای نان فرزندانش در مسئله فدک تلاش می‌کرد نمونه‌ای از این حرف‌هاست.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) این نوع سخن گفتن را بدترین توهین به فرزندان رسول الله(ص) دانست و خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین ظلمی که در تاریخ شاهد آن بوده‌ایم اجازه ندادن به اهل بیت(ع) برای هدایت مردم بوده و همین دوری از کلام وحی موجب گمراهی نسل‌های آینده شد.

وی ادامه داد: برکات وجودی بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(ع) در قم کاملا مشهود است و بلاهای فراوانی به واسطه این بانوی بزرگوار از سر مردم قم و ایران رفع شده‌اند؛ حوزه‌های علمیه و روحانیون هم تحصیل و پیشرفت و حتی وجود خود را مدیون آن حضرت هستند و می‌توان گفت انقلاب و دستاوردهای آن نیز به واسطه برکات فاطمه معصومه(س) به دست آمد.

آیت‌الله مصباح‌یزدی گفت: خداوند از خزانه بی‌انتهای لطف و کرمش به اهل بیت(ع) ارزانی داشته و همین محبت ما شیعیان به آن حضرات نیز لطفی از جانب خداوند است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه چادر وصله‌دار حضرت زهرا(س) از تمام کهکشان‌ها ارزش بیشتری دارد، عنوان داشت: آسمان‌ها از پیش خود چیزی ندارند اما همگان برای اینکه زیر سایه چادر حضرت زهرا(س) قرار گیرند به خود می‌بالند.

وی افزود: نباید تنها در مشکلات به اهل بیت(ع) مراجعه کنیم بلکه ایجاد رابطه قلبی با آنها و بهره‌مندی از معارفشان در همه سطوح زندگی و در همه مراحل راهگشا خواهد بود.

آیت‌الله مصباح‌یزدی با بیان اینکه 14 معصوم(ع) واسطه فیض الهی به بندگان هستند، گفت: توسل به آن بزرگواران تنها با برگزاری مجالس روضه و دعا نیست؛ ممکن است یک شخص با یک سلام ساده و آن هم از راه دور ارتباطی معنوی میان خود و اهل بیت(ع) ایجاد کند و از آن بهره ببرد.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید بر حراست از ارزش‌های اسلامی و دینی تصریح کرد: تا وقتی نظام اسلامی وجود داشته باشد این ارزش‌ها هم بر جامعه حاکم خواهند بود؛ در فتنه‌ها و مسائل پیش رو باید به اهل بیت(ع) توسل جست تا نظام پابرجا بماند.

انتهای پیام/78004/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول