اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محقق و پژوهشگر مرکز سیره شهدای قم:

بانوان الگوگیری از حضرت زهرا (س) را مدال افتخار بدانند

محقق و پژوهشگر مرکز سیره شهدای استان قم گفت: بانوان باید الگوگیری از حضرت زهرا (س) را بالاترین مدال افتخار برای خود بدانند.

بانوان الگوگیری از حضرت زهرا (س) را مدال افتخار بدانند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام محمدباقر نادم امشب در مراسم جشن میلاد کوثر شهرستان آبیک که در سالن دو هزار نفری پیامبر اعظم (ص) برگزار شد، اظهار داشت: بانوان جامعه باید سیره حضرت زهرا (س) در تمام عرصه‌ها را در زندگی فردی و اجتماعی خود پیاده کنند.

وی افزود: بانوان جامعه باید مهر افتخار کنیزی و نوکری حضرت فاطمه (س) را بر سینه‌شان حک کنند چراکه زنان دنیا آرزوی تحقق این مسئله را دارند.

این محقق ادامه داد: شرکت در مراسم میلاد حضرت زهرا (س) پنجره فولاد حاجت گرفتن از حضرت زهرا (س) است که باید به نحو احسن از برنامه‌ها بهره برد.

نادم خاطر نشان کرد: بالاترین راه برای حاجت گرفتن از خدای متعال حرکت کردن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

وی افزود: امروز به برکت خون شهدا، اسلام ناب محمدی در دنیا رو به رشد است و به برکت زحمات امام راحل و خون شهدا درخت انقلاب آبیاری شده و به سن 35 سالگی رسیده است.

این محقق و پژوهشگر بیان کرد: بالاترین رسالت انبیا تربیت انسان‌ها بوده که بانوان جامعه این رسالت پیغمبرگونه را بر عهده دارند و مادران شهدا نقش خود را به نحو شایسته ایفا کردند چراکه خدا مدارترین و متدین‌ترین فرزندان را تربیت و تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

نادم اذعان داشت: به فرمایش امام صادق (ع) بهترین جهاد زن خوب شوهرداری است که مطلوب است بانوان جامعه در تربیت فرزندان، همسرداری و تمام امور زندگی به حضرت زهرا (س) اقتدا کنند.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه (س) بهترین الگو برای بانوان جامعه و زنان مسلمان است.

در ادامه جشن میلاد کوثر یک گروه هنری برنامه‌ای را در وصف حضرت زهرا (س) برای حضار به نمایش گذاشتند و در خصوص نیکی به پدر و مادر با استناد به آیات قرآنی پرده‌خوانی شد.

قرائت شعر و مولودی‌خوانی، اهدای جایزه به 20 نفر به قید قرعه و کمک هزینه هفت سفر مشهد مقدس از دیگر برنامه‌های جشن میلاد کوثر بود.

گفتنی است، در محوطه سالن دو هزار نفری پیامبر اعظم (ص) ایستگاه سیاه چادر با اهداف نمایش آثار صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ایستگاه آشنایی با مشاغل خانگی، ایستگاه مسابقات ورزشی، ایستگاه مشاوره خانواده، ایستگاه بازی‌های قرآنی، ایستگاه پاسخگویی به شبهات اعتقادی و سیاسی، ایستگاه استعدادیابی کودکان و چادر جمعیت هلال احمر بر پا شده بود.

همچنین در جشن میلاد کوثر شهرستان آبیک بروشوری از زندگی‌نامه سیده طاهره هاشمی انجیلی شهیده شاخص سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی سپاه ناحیه آبیک بین بانوان شرکت کننده در جشن توزیع شد.

شهیده سیده طاهره هاشمی انجیلی در یکم خرداد ماه سال 46 در شهرستان آمل و در روستای شهید آباد دیده به جهان گشود که دانش‌آموزی نمونه و موفق بود و در سال 60 در حالی که 14 بهار از عمر کوتاهش نمی‌گذشت، در حالی که به کمک نیروهای مدافع شهر شتافته بود، در درگیری خونین گروهک‌های معاند انقلاب با نیروهای بسیجی و مردمی، با اصابت دو گلوله به شهادت رسید.

انتهای پیام/77006/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول