اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار پارس‌آباد:

توجه به صنایع تبدیلی مغان را متحول می‌کند

معاون فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: توجه به صنایع تبدیلی و رونق گرفتن آن چهره منطقه مغان را متحول‌تر و بستر اشتغال کارآمد را مهیا می‌کند.

توجه به صنایع تبدیلی مغان را متحول می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احد احدزاده عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه محصولات لبنی کشت و صنعت مغان اظهار داشت: با توجه به اینکه منطقه مغان و کشت و صنعت واقع در این منطقه از قطب‌های تحولی کشاورزی و دامپروری می‌باشد، نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه صنایع تبدیلی و فرآوری است.

وی با بیان اینکه در بنگاه اقتصادی عظیم کشت و صنعت هزاران تن محصولات متنوعی لبنی با کیفیت خوب تولید و روانه بازار مصرف می‌شود، تصریح کرد: آنچه که در این مجموعه در طول سال تولید می‌شود 10 هزار تن محصولات متنوع لبنی از شیر تا پنیر، خامه و ماست است که به وسیله مجهزترین دستگاه‌ها تولید و در اختیار هموطنانمان در مناطق مختلف قرار می‌گیرد.

احدزاده به راه‌اندازی خط تولید ماست در کشت و صنعت مغان اشاره کرد و افزود: برای ایجاد و راه‌اندازی این خط تولید بالغ بر 80 میلیون تومان سرمایه‌گذاری شده و از این به بعد کارخانه لبنیات کشت و صنعت قادر می‌باشد ماست با کیفیت روانه بازار کند.

این مسئول ظرفیت تولید ماست در این کارخانه را 1.5 تن در روز اعلام کرد و ادامه داد: این ظرفیت تا سه تن قابل افزایش است.

وی با یادآوری اینکه بیش از 18 سال است که این مجموعه تولیدی فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: این مجموعه که با ظرفیت روزانه 30 تن شیر و فرآوری آن به محصولات متنوع لبنی کارش را آغاز کرد امروز این ظرفیت به بیش از 150 تن رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون فرماندار پارس‌آباد اضافه کرد: کشت و صنعت مغان یکی از مجهزترین کارخانه‌های تولید محصولات لبنی است که سهم عمده‌ای در رونق بخش دامداری و ایجاد فرصت‌های اشتغال دارد.

احدزاده با یادآوری اینکه در این کارخانه و با نام تجاری مغانه محصولات متنوع تولید و روانه بازار مصرف می‌شود، بیان کرد: ظرفیت اسمی این کارخانه با فرآوری روزانه 180 تن شیر خام تولید محصولات متنوع لبنی است که با مجهزترین دستگاه‌ها تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی یادآور شد: ‌در سالی که مزین به حماسه اقتصادی است شمال استان، کشاورزان و دامداران و تولیدکنندگان سعی می‌کنند با مهارت بیشتر تولیدات و فرآوری‌های خود را انجام داده و به اقتصاد پویای کشور کمک کنند.

احدزاده گفت: خود شرکت کشت و صنعت مغان با 2 هزار و 600 هکتار باغات، اراضی وسیع کشاورزی، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های متنوع لبنیات، قند و تولید صدها محصول دیگر یکی از پایه‌های تحول و خلق حماسه اقتصادی است.

انتهای پیام/62004/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول