اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سعیدی کیا:

سازمان برنامه و بودجه باید احیا شود

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در قزوین با اشاره به انحلال سازمان برنامه و بودجه کشور، بر احیای آن تأکید کرد.

سازمان برنامه و بودجه باید احیا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد سعیدی‌کیا بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اظهار داشت: یکی از ضعف‌های دولت نهم بی‌توجهی به برنامه‌ریزی و انحلال سازمان برنامه و بودجه کشور به جای رفع مشکلات آن بود اما در حال حاضر احیای آن ضرورت دارد.

سعیدی‌کیا سفرهای استانی را از اقدامات مثبت دولت‌های نهم و دهم ذکر کرد و افزود: سفر به تمام نقاط کشور و شناخت آن، برقراری ارتباط با مردم و کمک به رفع مشکلات آنان و نیز برگزاری جلساتی با مدیران استان‌ها از دستاوردهای مفید این سفرها بود.

وی ادامه داد: در کنار توجه به این نکات مثبت باید توجه داشت که وعده‌های مکرر به مردم برای رفع مشکلات آنان موجب شد تا کارهای ناتمام بسیاری روی دست دولت بماند.

وزیر چهار دوره دولت خاطرنشان کرد: دلیل بروز ضعف در عرصه اقتصاد، نداشتن مدل اقتصادی بود که سبب افت شدید ارزش پول ملی و ناراحتی مردم و دولت شد.

سعیدی‌کیا بیان کرد: به واسطه وجود چنین مشکلاتی، رشد اقتصادی کشور که طبق برنامه توسعه کشور باید هشت درصد باشد، کمتر از سه درصد بود.

وی عمل به گفتمان انقلاب را از نقاط قوت این دولت در آغاز تشکیل آن برشمرد و تصریح کرد: البته این گفتمان به تدریج رنگ باخت.

وزیر سابق مسکن و شهرسازی، اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را امری لازم برای کشور ذکر و اذعان کرد: از آنجا که اجرای نادرست این قانون و تزریق نقدینگی به کشور تورم را به همراه داشت، به موفقیت نرسید.

سعیدی‌کیا با اشاره به لزوم پرداخت یارانه به دو دهک اول که توان کار کردن ندارند، یادآور شد: از آنجا که پرداخت نقدی به دیگر دهک‌ها موجب افزایش سطح انتظارات آنان می‌شود، نیاز به یافتن یارانه جایگزین برای آن در قالب تامین اجتماعی و تخصیص بیمه پایه قوی برای تمام دهک‌های جامعه، دغدغه‌های حوزه سلامت و گرانی دارو را نیز برطرف می‌کند.

وزیر مسکن و شهرسازی در دولت نهم به احداث مسکن مهر و روستایی به عنوان یکی دیگر از نقاط ضعف این دولت اشاره و بیان کرد: این طرح که در سال 86 مصوب شده، با دانش فنی و تخصصی به میدان آمده و در صورت اجرای درست اصول حاکم بر آن، طرح مفیدی است در غیر این صورت باید نقایص آن برطرف شود.

سعیدی‌کیا تغییرات شدید مدیریتی در دولت دهم را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: از کابینه‌ای که در شهریور ماه از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت تنها یک نفر در دولت فعلی حضور دارد که اقدامات این‌چنینی به سود کشور نیست.

وی گفت: در این صورت وزیران توان تفکر بلندمدت را ندارند و به دلیل عدم اطمینان نسبت به آینده مسئولیتی خود، دچار روزمرگی می‌شوند.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: همچنین قانون‌گریزی نقطه ضعف دیگری است که انجام آن از سوی مدیر ارشد یک مجموعه، در قانون گریزی مدیران رده‌های پایین‌تر نیز اثر دارد.

سعیدی‌کیا همچنین اضافه کرد: پیشرفت‌های علمی به ویژه جمع‌بندی علوم هسته‌ای در این دولت، توجه به امور عمرانی، ساماندهی سوخت، ساده زیستی و پرکاری و نیز روحیه تهاجمی نسبت به استکبار جهانی باید مورد توجه قرار گیرند.

انتهای پیام/77011/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول