اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات در خراسان رضوی:

پرهیز از تخریب وجهه نظام در تبلیغات انتخاباتی/ قضات ویژه جرائم انتخاباتی تعیین شدند

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات در خراسان رضوی گفت: از هم‌اکنون قضات ویژه جرائم انتخاباتی دادسرا و دادگاه‌های عمومی و انقلاب در سطح مشهد و شهرستان‌ها تعیین شده‌اند و پیشگیری از تخریب وجهه نظام در تبلیغات در راس عملکرد قرار دارد.

پرهیز از تخریب وجهه نظام در تبلیغات انتخاباتی/ قضات ویژه جرائم انتخاباتی تعیین شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،حجت‌الاسلام ‌و‌المسلمین سیدحسن شریعتی ظهر امروز در چهارمین نشست انتخابات اخلاقی، اخلاق انتخاباتی در جمع خبرنگاران در محل سالن دادسرای دادگستری اظهار کرد: انتخابات از وقایع مهم کشور بوده که زمینه‌ساز حماسه سیاسی است.

وی افزود: دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی دقیق و مستمر وقایع انتخابات را رصد می‌کنند و جریان‌ها را به گونه‌ای تعقیب می‌کنند تا بتوانند زمینه‌ اخلال آرامش و امنیت را فراهم کنند.

شریعتی با بیان اینکه حضور حداکثری آحاد جامعه در صحنه انتخابات یکی از عناصر اثربخش در نقش بر آب کردن توطئه‌های دشمنان نظام است، خاطرنشان کرد: دشمنان نظام به دنبال بی‌انگیزگی و ایجاد دلسردی در فضای عمومی جامعه برای شرکت در انتخابات بوده و بواسطه این کاهش جمعیت، به دنبال ایجاد التهاب، تنش و آشوب‌های اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: در عرصه انتخابات همه آحاد جامعه اعم از مسئولان نظارتی،‌کاندیداها ‌و هواداران آنان باید اصول‌مند و قانونی حرکت کنند و فضای انتخابات را آرام و امن و در عین حال پرشور کنند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات در خراسان رضوی با اشاره به برگزاری همزمان یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و چهارمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: برای انتخابات پیش‌رو تدابیری ویژه‌ای اندیشیده شده تا به هیچ وجه این دو انتخابات تداخلی در عملکرد با هم نداشته باشد و اهمیت هر یک دیگری را تحت‌الشعاع قرار ندهد.

شریعتی یادآور شد: در خراسان‌رضوی امیرحسین قاضی‌زاده با عنوان رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و سید وحید موسویان با عنوان رئیس هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری گزینش شده‌اند.

وی ادامه داد: جلسات آموزشی و توجیهی برای اعضای هیئت نظارت انتخابات در حال برگزاری است و به نوعی می‌توان این ادعا را کرد که تلاش‌ها در مسیر برگزاری انتخاباتی باشکوه و به دور از تنش در فضای امن است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی از برگزاری چهار جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان یاد کرد و افزود: تاکنون ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی چهار جلسه برگزار کرده و هفته آینده نیز پنجمین جلسه آن برگزار می‌شود.

شریعتی تاکید کرد: این ستاد مصوبات موثری داشته و به واسط‍ه تقارن دو انتخابات ریاست جمهوری و شهر و روستا سبب شده تا جدی‌تر به مسئله نظارت و پیشگیری از تخلفات پرداخته شود.

وی از تعیین و معرفی قضات ویژه جرائم انتخاباتی خراسان رضوی یاد کرد و ادامه داد: از هم‌اکنون قضات ویژه جرائم انتخاباتی دادسرا و دادگاه‌های عمومی و انقلاب در سطح مشهد و شهرستان‌ها تعیین شده‌اند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات در خراسان رضوی اذعان داشت: یکی از اقدامات اساسی این ستاد بررسی باید‌ها و نبایدهای انتخاباتی بوده و بر مبنای آن عملکرد صحیحی در فضای انتخاباتی را برای خود ترسیم کرده است.

وی از باید‌ها و اصول الزامی در انتخابات یاد کرد و گفت: یکی از موارد مهم‌ که باید رعایت شود این است که از تخریب وجهه نظام در عرصه انتخابات بپرهیزند.

شریعتی خاطرنشان کرد: در تبلیغات انتخاباتی باید رضای خدا را مد نظر بگیریم و از توسل به کارهای ظالمانه پرهیز و هم‌چنین از تخریب و توهین به دیگران و سایر رقبا پرهیز پرهیز کنیم.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات در خراسان رضوی گفت: اختلاف سلایق و آراء نباید به تنازع و درگیری منجر شود چرا که این مسئله سبب می‌شود فضای مبهم و گل آلود در انتخابات ایجاد شده و دشمنان به واسطه آن از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

وی با ابراز نارضایتی از وعده‌های غیرعملی برخی کاندیداتورها در عرصه تبلیغات انتخابات، ‌تصریح کرد:‌ هر کاندیدا و یا مسئولان ستاد و یا هواداران وی نباید به واسطه نفی چهره دیگران شخصیت و برتری خود را نزد همگان به اثبات برساند.

شریعتی با تاکید بر اینکه برای تبلیغات انتخابات نباید از امکانات دولتی و بیت‌المال استفاده کرد گفت: هیچ شرکت، نهاد، اداره و سازمانی و یا بخش‌های مرتبط‌های به دولت حق ندارند از امکانات دولتی و بیت‌المال له و علیه کاندیداتورها استفاده کنند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات در خراسان رضوی یادآور شد: باید تلاش‌ها در مسیر آن باشد که در حوزه تبلیغات انتخابات اسراف صورت نگیرد.

انتهای پیام/70023/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول