اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان‌شرقی 600 خیر مدرسه‌ساز دارد

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی گفت: طی پانزدهمین جشنواره تکریم از خیرین مدرسه‌ساز از 600 نفر از خیرین مدرسه‌ساز در استان تقدیر می‌شود.

آذربایجان‌شرقی 600 خیر مدرسه‌ساز دارد

علی آذرنژاد امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه طی پانزدهمین جشنواره تکریم از خیرین مدرسه‌ساز از 600 نفر از خیرین مدرسه‌ساز در استان تقدیر می‌شود، اظهار کرد: از فعالیت این خیرین در تعمیر، تجهیز، مقاوم‌سازی و یا نوسازی مدارس در آذربایجان‌شرقی تقدیر می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 600 خیر مدرسه‌ساز در آذربایجان‌شرقی افزود: از این تعداد 10 نفر از خارج از کشور، 150 نفر از خارج از استان آذربایجان‌شرقی و 450 نفر نیز از هموطنان داخل استان کمر همت برای مدرسه‌سازی را بسته‌اند.

آذرنژاد یادآور شد: جشنواره تکریم خیرین مدرسه ساز جشنواره‌ای سراسری است و با برنامه‌ریزی صورت گرفته همزمان با سراسر کشور در استان و شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

وی از برگزاری این جشنواره در شهرستان‌های بستان‌آباد و بناب خبر داد و گفت: 9 اردیبهشت نیز این جشنواره در هشترود برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، زیربنای کلاس‌های درس استان قبل از انقلاب 935 هزار مترمربع بود و با روندی که در بحث آموزشی و افزایش ظرفیت‌های این حوزه صورت گرفته و این رقم هم اکنون به 3 میلیون و 900 هزار مترمربع رسیده که نشان از رشد 318 درصدی دارد.

همچنین قبل از انقلاب 9 هزار و 317 کلاس آموزشی در آذربایجان‌شرقی احداث شده بود که بعد از انقلاب به 32 هزار و 607 کلاس درس افزایش یافت و این ناممکن‌ها ممکن نشده است مگر به همت خیرینی که دنیا و آخرت خود را با قدم برداشتن در امر مدرسه‌سازی بیمه کردند. 

انتهای پیام/60002/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول