اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع):

برگزاری هفته‎های فرهنگ رضوی تعداد آثار رسیده به جشنواره را 5 برابر کرد

معاون فرهنگی و هنری بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) گفت: برگزاری هفته‌های فرهنگ رضوی در سال گذشته باعث شد میزان آثار ارسالی به دهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) پنج برابر افزایش یابد.

برگزاری هفته‎های فرهنگ رضوی تعداد آثار رسیده به جشنواره را 5 برابر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از روابط عمومی بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، ناصر نبی‌زاده هدف از برگزاری هفته‌های فرهنگ رضوی را آشنایی اقشار مختلف مردم با فرهنگ و معارف امام رضا(ع) ذکر کرد و اظهار داشت: ما به دنبال آن هستیم که از طریق برگزاری این هفته‌های فرهنگی مردم به طور مستمر و در طول سال با فرهنگ و معارف رضوی آشنا شوند و این آشنایی صرفا به دهه کرامت محدود نشود.

وی افزود: هفته‌های فرهنگ رضوی، در راستای ترویج فرهنگ و معارف رضوی و با محوریت استانداری هر استان و همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، در استان‌های تعیین شده برگزار می‌شود.

نبی‌زاده ادامه داد: دومین دوره هفته‌های فرهنگ رضوی هفتم اردیبهشت ماه جاری از استان فارس آغاز می‌شود و به تدریج تا دهه کرامت دراستان‌های دیگر کشور از قبیل مرکزی، کرمان، یزد، اصفهان، لرستان، کرمانشاه، قزوین، کردستان و البرز برگزار می‌شود و اختتامیه آن، همزمان با دهه کرامت در استان قم برگزار می‌شود. 

معاون فرهنگی و هنری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) به موضوعاتی که هفته‌های فرهنگ رضوی به آنها می‌پردازد، اشاره کرد و اظهار داشت: تاثیر هجرت تاریخی امام هشتم(ع) بر فرهنگ و تمدن ایران و نقش این حضور باشکوه در جریان تمدنی مردم کشور ما و آشنایی با سیره و معارف رضوی و تحولات سیاسی و اجتماعی عصر حضرت رضا(ع) از جمله موضوعاتی است که در برنامه‎های هفته‎های فرهنگ رضوی به آنها پرداخته می‎شود.

وی یادآور شد: هفته‎های فرهنگ رضوی در قالب نمایشگاه‎های عکس و محصولات فرهنگی و کتاب، سخنرانی‎های مذهبی، پخش فیلم‎های کوتاه و مستند با موضوع امام رضا(ع) مسابقات فرهنگی و هنری، فضاسازی‎های شهری، برپایی شب‎های شعر، کارگاه‎های آموزشی هنری با محوریت فرهنگ و معارف رضوی و نمایش‎های آیینی، برگزار می‎شود.

وی یادآور شد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور نیز با مشارکت در برگزاری 16 نمایشگاه هفته‎های فرهنگ رضوی، بستر لازم را برای نشر آثار مرتبط با فرهنگ و معارف رضوی در حوزه کودک و نوجوان فراهم ساخته است.

انتهای پیام/70005/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول