اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل:

120 روستا به صورت سیار آبرسانی می‌شود / خدمات غیر‌حضوری به سرعت توسعه می‌یابد

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 120 روستای استان اردبیل با تانکر و به صورت سیار آبرسانی می‌شود.

120 روستا به صورت سیار آبرسانی می‌شود / خدمات غیر‌حضوری به سرعت توسعه می‌یابد

پرویز عباسی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در سه شهرستان بیله‌سوار،‌ گرمی و خلخال پایین‌ترین میزان حتی از متوسط کشوری آبرسانی روستایی را شاهد هستیم که باید وضعیت روستاهای این سه شهر ارتقا یابد.

وی با یادآوری اینکه به نظر می‌رسد با خشکسالی و کمبود آب‌های سطحی و زیر‌زمینی تابستان امسال مشکل جدی در تامین آب روستاها داشته باشیم، تاکید کرد: ما کلیه خدمات بهره‌برداری را به بخش خصوصی دادیم و در حقیقت ما از بخش خصوصی 250 تومان هر متر‌مکعب آب خریداری می‌کنیم ولی با قیمت 50 تومان به روستاییان می‌دهیم.

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل یادآور شد: در کنار این واگذاری‌ها نظارت دقیق بر کیفیت آب را در دستور کار قرار دادیم به طوری که 25 مجتمع آبرسانی که شامل بهره‌مندی 200 روستا از آب سالم است تحت پوشش سامانه کنترل و مانیتورینگ ما قرار دارد.

عباسی افزود: البته به صورت کامل چهار مورد از این سیستم در حال اجراست و مابقی نیز به تدریج انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به ما از طریق سیستم مانیتورینگ نظارت کافی بر فعالیت مجتمع‌های آبرسانی داریم، تصریح کرد: در کنار کنترل کیفیت آب ما از طریق این سیستم در می‌یابیم که چه تعداد مخزن فعال است و آب کدام روستاها قطع شده است.

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل مهمترین شاخصه و اولویت کار خدماتی آبفای روستایی استان را گسترش خدمات غیر‌حضوری اعلام کرد و گفت: ما 10 اداره آب و فاضلاب روستایی در شهرهای استان داریم که یک هزار و 700 روستا را تحت پوشش دارند و به سرعت نیز خدمات غیر‌حضوری به عنوان یک ضرورت در دستور کار قرار گرفته است.

عباسی ابراز داشت: ما در سایه این سامانه قادر هستیم از طریق دفاتر ‌آی‌سی‌تی که تعداد آنها در روستاها 320 مورد است خدمات اینترنتی به مشترکان ارائه کرده و دیگر نیازی به مراجعه حضوری روستاییان در شهرها وجود ندارد.

وی در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل خاطرنشان کرد: ما هرگونه درخواست روستاییان را در زمینه برخورداری از انشعاب آب دریافت می‌کنیم و به سرعت نیز از طریق این سامانه ارائه خدمات به آنها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/62005/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول