اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد:

نمی‎توانیم عالمی جامع در حد شهید مطهری در تاریخ معاصر پیدا کنیم

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی شهید مطهری دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اگر در قرآن کریم آمده که انسان‌های عالم با معرفت و شهیدان افضل هستند، شهید مرتضی مطهری تمام این خصوصیات الهی را دارا بود.

نمی‎توانیم عالمی جامع در حد شهید مطهری در تاریخ معاصر پیدا کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حسن‌ نقی‌زاده ظهر امروز در هفتمین همایش سالانه اشراق اندیشه مطهر که در محل دانشکده الهیات شهید مطهری در بزرگداشت و اشاعه افکار استاد شهید مرتضی مطهری برگزار شد، با اشاره به شخصیت والای شهید مطهری در دفاع و تبیین علوم و افکار اسلامی در جامعه اظهار داشت: هر چه تلاش کنیم نمی‎توانیم حقی را که شهید مطهری بر گردن ما دارد ادا کنیم و اگر برنامه و یادبودی هم هست، شاید نتوان اندکی از فداکاری‎های آن شخصیت بزرگوار را تقدیر کرد.

وی افزود: اگر تاریخ معاصر را جستجو کنیم، نمی‎توانیم عالمی جامع در حد شهید مطهری پیدا کنیم که در تمام مسائل دینی و فرادینی اینگونه استاد و پاسخگو باشد.

نقی‎زاده با بیان اینکه معلمین ما باید ایشان را این شهدی بزرگوار را الگو قرار دهند، یادآور شد: نه تنها معلمین در تربیت شاگردان باید از او الگو بگیرند، بلکه دانشجویان به رسم دانشجو بودن و پژوهشگران و محققین در تحقیق و پژوهش باید راه این شهید بزرگوار را ادامه دهند.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد: معلمان و اساتیدی بوده‌اند که هم فلسفه می‌دانستند و هم کلام، هم از دین آگاه بودند هم از علوم دنیا، ولی در عرصه آموزش و عرضه توانا نبودند اما شهید مطهری توانست این فضا را در تعلیم و تربیت باز و برجسته نماید و به دیگران آموخت که می‎شود در تاثیرگزاری، فرهنگ‌سازی و ماندگاری نمونه بود.

گفتنی است این همایش هر ساله به همت یکی از کارگروه‌های آموزشی این دانشکده برگزار و امسال به همت کار گروه آموزشی تاریخ و تمدن اسلامی به صورت تخصصی به موضوع تاریخ تمدن و فرهنگ اسلامی از دیدگاه این اندیشمند بزرگ می‌پردازد.

انتهای پیام/70005/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول