اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جمع فعالان احزاب و گروه‌های اردبیل

‌آل‌اسحاق: با تفاهم و همدلی باید به دنبال اصلاحات باشیم

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: قرار نیست ما تقابل و تخاصمی با دنیا داشته باشیم بلکه بهتر آن است که با تفاهم و همدلی بیشتر و اثبات حقانیت خود بکوشیم تا اصلاحات انجام شود.‌

‌آل‌اسحاق: با تفاهم و همدلی باید به دنبال اصلاحات باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یحیی آل‌‌اسحاق عصر امروز در جمع فعالان احزاب و گروه‌های استان اردبیل اظهار داشت: ما در عرصه دیپلماسی دارای نقاط ضعف و قوت هستیم و به مانند عرصه اقتصادی از برجستگی‌های کلان دیپلماسی و خرد برخوردار هستیم که می‌توان بر این اساس دیپلماسی کشور را ارزیابی کرد.

وزیر بازرگانی دولت هاشمی تصریح کرد:‌ همان‌گونه که در اقتصاد مسایل کلان نظیر رشد اقتصادی، اشتغال، تورم، نظام ارزی و درآمد ملی مطرح است و در اقتصاد خرد نیز مسایل گرانی اجناس و برخی مسایل جزیی‌تر بیشتر مد نظر قرار می‌گیرد در عالم سیاست نیز یک سری خط و مشی کلی و اهداف عمومی پیش‌بینی شده که در این باب باید با تدبیر بیشتر عمل کرد.

آل اسحاق خاطر نشان کرد: ‌در شرایط کنونی ما از لحاظ دیپلماسی منطقه‌ای و بین‌المللی در وضعیت خوبی قرار داریم اما شاهد شکست استخوان‌بندی منطقه‌ای در عرصه حکومت‌داری هستیم به طوریکه سقوط بن‌علی و مبارک و دگرگونی فضای منطقه‌ای خاورمیانه حکایت از این دگرگونی وضعیت دارد.

خاورمیانه شیشه عمر غرب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری بیان کرد:‌ در نظام جهانی، خاورمیانه شیشه عمر نظام‌های غربی و منطقه‌ای است و ادعا بر این است که با دستیابی به این منطقه می‌توان بر قلب کره زمین مدیریت کرد.

وی اضافه کرد: در این شرایط و اوضاع و احوال که دشمنان ما قصد حضور در منطقه را دارند باید با ملاحظات دقیق و مدبرانه جلوی کید دشمن و طرح حیله‌گرانه آنها را نظیر خاورمیانه بزرگ و یا سوریه اجیر شده در دست استکبار را گرفت.

آل اسحاق در ادامه یادآور شد: این برای ما افتخار است که آمریکا با ترس و واهمه از جمهوری اسلامی ایران سعی می‌کند منافع حداقلی خود را از این منطقه تأمین کند و کشور ما را به عنوان یک تهدید جدی برای منافع خود محسوب کرده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران ضرورت هم‌خوانی و همگن شدن دیپلماسی خارجی و اقتصادی کشورمان را یادآور شد و گفت: ما نباید از یک طرف ادعای استقلال داشته باشیم و از طرف دیگر واردات ما هر روز بیشتر شود.

وی افزود: در جهت‌گیری و سیاست‌گذاری باید به سمتی حرکت کنیم که رهبری معظم انقلاب از ما انتظار دارند و گر نه با شیوه تخاصمی وارد شدن هیچ ثمری ندارد.

این فعال سیاسی و اقتصادی تصریح کرد: قرار نیست ما تقابل و تخاصمی با دنیا داشته باشیم بلکه بهتر آن است که با تفاهم و همدلی بیشتر و اثبات حقانیت خود بکوشیم تا اصلاحات انجام شود.‌

انتهای پیام/62002‌/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول