اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه تاکید کرد

ضرورت کاربرد دیپلماسی علم و فناوری در پیشبرد اهداف انقلاب

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه با اشاره به ضرورت کاربرد دیپلماسی علم و فناوری در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی گفت: این امر در حفظ منافع ملی جمهوری اسلامی دارای نقشی اساسی است.

ضرورت کاربرد دیپلماسی علم و فناوری در پیشبرد اهداف انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید علی عماد امروز در جشنواره طلبه جوان موفق که در مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد اظهار کرد: طلبگی شغل نیست که انسان را از تکلیف‌گرایی به کار زدگی بکشاند اما از سوی دیگر دغدغه‌ها، انگیزه‌ها و اندیشه یک طلبه همواره همراه این کار است.

وی افزود: طلاب حوزوی بیشتر به دنبال انجام وظیفه هستند تا آنچه بر دوش آنها گذاشته شده را به درستی انجام دهند؛ در واقع یک طلبه زمانی موفق می‌شود که وظیفه خود را بشناسد و اطمینان داشته باشد که تکالیف خود را انجام می‌دهد.

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه شرایط جامعه نسبت به گذشته تغییراتی داشته است گفت: طلاب جوان باید شرایط امروز را درک کنند و اقتضائات آن را بشناسند زیرا فهم صحیح دین ناظر به شرایط زمان بوده و در حقیقت دغدغه‌مندی طلاب نسبت به امور روز جزو ضرورت‌هاست.

وی ادامه داد: جشنواره انتخاب طلبه جوان موفق به صورت نمادین برگزار می‌شود و سعی دارد از میان انبوه طلاب تلاشگر، چند نفر را به عنوان الگو و نمونه معرفی کند تا حرکت به سمت تکلیف‌گرایی در میان طلاب نهادینه شود.

عماد با بیان اینکه جشنواره حاضر باید به یک نهاد سازنده ساختار و سازه‌های انسانی که در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف می‌توانند کمک کنند تبدیل شود گفت: حوزه‌های علمیه دارای عنوان بزرگی هستند و کارکردهای گوناگونی دارند.

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه با اشاره به ضرورت کاربرد دیپلماسی علم و فناوری در پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی بیان داشت: این امر در حفظ منافع ملی جمهوری اسلامی دارای نقشی اساسی بوده و طلاب و حوزویان باید آن را رقم بزنند.

انتهای پیام/78004/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول