اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی گچساران:

مجوز ایجاد پنج دهیاری جدید در گچساران صادر شد

بخشدار مرکزی گچساران از صدور مجور برای ایجاد و راه‌اندازی پنج دهیاری جدید در این شهرستان خبر داد.

مجوز ایجاد پنج دهیاری جدید در گچساران صادر شد

یحیی ذبیحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران با اشاره به نزدیک بودن برگزاری چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا اظهار کرد: شوراهای اسلامی برای همکاری در انجام سیاست‌های دولت در عرصه‌های مختلف در شهرها و روستاها شکل گرفته است.

دهیاران بازوان دولت در امور عمرانی و اجرایی هستند

وی با بیان این‌که دهیاران بازوان دولت در امور عمرانی و اجرایی محسوب می‌شوند، افزود: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستا باید تعامل و همکاری تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند.

بخشدار مرکزی گچساران تصریح کرد: دهیاران و شوراهای می‌توانند با مشارکت هم در راستای توسعه و آبادانی روستاها گام‌های مؤثری بردارند.

ذبیحی بیان کرد: باید الویت‌های کاری شوراها و دهیاران مشخص بوده و بر مسائل بهداشتی روستاها، نظارت بر پیشبرد پروژه‌های عمرانی، نگهداری از تأسیسات و نظارت بر این امر تلاش ویژه‌ای داشته باشند.

وی رعایت همه ضوابط و قوانین، رعایت سلسله مراتب در مکاتبات، هماهنگی و همکاری با شوراهای اسلامی، احترام و راهنمایی صحیح مردم را از دیگر وظایف دهیاران عنوان کرد.

ذبیحی با اشاره به صدور مجوز برای تأسیس پنج دهیاری جدید در گچساران، شاخص اصلی صدور مجوز تأسیس دهیاری برای روستاها در کشور را سکونت بیش از 40 خانوار در روستا ذکر کرد.

وی با اشاره به مزایای راه‌اندازی دهیاری برای روستاها تصریح کرد: اعتبارات دهیاری‌ها از محل ارزش افزوده و بر اساس شاخص جمعیت به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

بخشدار مرکزی گچساران گفت: روستاهای ناصرآباد، آب‌توت، انجیر‌سیاه، محمد‌آباد لیشتر و روستای عشایرنشین کلاغ‌نشین روستاهای بخش مرکزی این شهرستان بوده که مجوز راه‌اندازی دهیاری در این روستاها صادر شده و بزودی دارای دهیار می‌‌شود.

ذبیحی افزود: با توجه به نتایج به دست آمده از سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 لیست روستاهای دارای شرایط شهرستان گچساران برای دریافت مجوز تأسیس دهیاری تهیه و ارسال شد.

وی تصریح کرد: شوراها و دهیاران دو نهاد مفید و ثمر بخش در مدیریت روستاها هستند و باید در کنار هم برای پیشرفت و توسعه و عمران و آبادانی منطقه تلاش کنند.

ذبیحی گفت: به زودی تمهیدات لازم برای اجرای ابلاغیه وزارت کشور و انتخاب سرپرست دهیاری‌ها از طریق شوراهای اسلامی این روستاها فراهم می‌شود.

به گزارش فارس و با احتساب این پنج دهیاری جدید، شهرستان گچساران دارای یک بخش مرکزی، 120 روستا و 38 دهیاری است.

انتهای پیام/82001/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول