اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر خبر داد

پرداخت تسهیلات بلاعوض برای بازسازی واحدهای مسکونی زلزله‌زده بوشهر

استاندار بوشهر گفت: برای یک‌هزار و 800 واحد مسکونی که بازسازی می‌شوند به هر واحد 50 میلیون ریال وام بلاعوض پرداخت می‌شود.

پرداخت تسهیلات بلاعوض برای بازسازی واحدهای مسکونی زلزله‌زده بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند ظهر امروز در نشست کمیته بحران استان بوشهر گفت: مبلغ 266 میلیارد ریال از محل منابع ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران برای جبران خسارت ناشی از زلزله به‌ عنوان کمک در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌گیرد تا برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده هزینه شود.

وی تصریح کرد: از مبلغ یاد شده، 90 میلیارد ریال آن به‌ صورت بلاعوض برای کمک برای بازسازی واحدهای مسکونی، 16 میلیارد ریال به‌صورت بلاعوض برای تعمیر واحدهای مسکونی آسیب‌دیده، 10 میلیارد ریال کمک بلاعوض برای واحدهای آسیب دیده دامی و 150 میلیارد ریال کمک برای بازسازی مدارس، مساجد، حسینیه‌ها و واحدهای بهداشتی ـ درمانی و آواربرداری و ارائه خدمات فنی و پشتیبانی پرداخت شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه برای یک‌هزار و 800  واحد مسکونی که بازسازی می‌شوند به هر واحد 50 میلیون ریال وام بلاعوض پرداخت می‌شود، عنوان کرد: برای تعمیر هر واحد مسکونی 20 میلیون ریال کمک بلاعوض به تعداد 800 واحد و برای هر واحد دامی 20 میلیون کمک بلاعوض به تعداد 500 واحد پرداخت می‌شود.

استاندار بوشهر از اختصاص 60 میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای برای کمک بلاعوض معیشتی و به خانواده فوت‌شدگان خبرداد و گفت: بر اساس این اعتبار، 50 میلیون ریال کمک بلاعوض معیشتی به هر خانوار آسیب‌دیده با معرفی بنیاد مسکن و متناسب با پیشرفت احداث واحدهای خسارت دیده، 20 میلیون ریال کمک بلاعوض به هر خودروی آسیب دیده از زلزله و 20 میلیون ریال کمک بلاعوض به هر خانواده که بر اثر زلزله فوت شده داشتند، پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/66006/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول