اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست گروه موسیقی خزان:

واگذاری تالار فرشچیان به بخش خصوصی آینده خوبی ندارد

سرپرست گروه موسیقی خزان گفت: توفیق در واگذاری تالار فرشچیان به بخش خصوصی مستلزم انتخاب مدیریت کارآمد است در غیر این صورت این کار آینده خوبی ندارد.

واگذاری تالار فرشچیان به بخش خصوصی آینده خوبی ندارد

سامان صادقیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: کنسرت گروه خزان امشب ساعت 20 در هنرسرای خورشید اجرا می‌شود.

وی افزود: مجتبی عسگری خواننده، سامان صادقیان نوازنده تار و آهنگساز، روح‌الله الله‌دادی نی نواز، محمد جمشیدی نوازنده تنبک، پویان جمشیدی نوازنده دف و دایره گروه خزان را همراهی می‌کنند.

سرپرست گروه خزان اضافه کرد: قطعاتی که در این کنسرت اجرا می‌شود در دستگاه ابوعطا و دشتی است و از اشعار هوشنگ ابتهاج، حافظ و مولانا در این کنسرت بهره گرفته شده است.

وی در مورد دلایل بهره‌گیری از اشعار هوشنگ ابتهاج در کنسرت‌های موسیقی اصفهان ادامه داد: هوشنگ ابتهاج حافظ زمانه است و به همین دلیل موسیقیدانان معاصر با وی ارتباط قوی‌تری دارند و زمانی که قطعات موسیقی روی شعرهای ابتهاج قرار می‌گیرد از قالب تکراری خارج شده و متفاوت می‌شود.

صادقیان گفت: ساز کوبه‌ای از ارکان مهم موسیقی سنتی است و برای حفظ فضای ریتمیک ارکستر استفاده می‌شود، که استفاده از سازهای کوبه‌ای در کنسرت‌های مختلف متفاوت است.

وی در ارتباط با سالن‌های برگزار کننده کنسرت در اصفهان گفت: از میان تالار فرشچیان و هنرسرای خورشید که به اجرای موسیقی می‌پردازد، سالن هنرسرای خورشید از لحاظ استاندار سازی و ایجاد فضای آکوستیک فضای بهتری دارد.

سرپرست گروه خزان در پایان توفیق در واگذاری تالار فرشچیان به بخش خصوصی را مستلزم انتخاب مدیریت کارآمد برای این مکان دانست و گفت: به عنوان مثال هنرسرای خورشید خصوصی است، اما دارای مدیریت مناسبی است، پس تالار فرشچیان هم باید توسط بخشی اداره شود که در بهبود وضعیت این تالار و همچنین وضعیت هنر در اصفهان متعصب باشند در غیر این صورت این اقدام آینده خوبی ندارد.

انتهای پیام/2301/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول