اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خبر داد

فعالیت 15 شورای اسلامی کار در کردستان

معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از فعالیت 15 شورای اسلامی کار و 50 انجمن صنفی کارگری و کارفرمایی در این استان خبر داد.

فعالیت 15 شورای اسلامی کار در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدسعید جهانبین در دیدار جمعی از مسئولین و کارکنان اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با نماینده ولی فقیه در کردستان در سنندج، اظهار کرد: تنظم روابط کار بین کارگر و کارفرما با محوریت توجه به اصل سه جانبه گرایی، بررسی اختلاف دسته جمعی بین کارگران و کارفرمایان و نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات به روابط کار و جریان خدمت در واحدهای اجرایی از جمله وظایف اداره روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

به گفته وی، در حال حاضر به منظور انجام رسالت و تحقق اهداف 167 شورای سازش، 10 هیئت تشخیص و پنج هیئت حل اختلاف در سطح استان فعالیت می‌کنند.

معاون اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان تعداد شکایت واصله به این شوراها در سال گذشته را 3 هزار و 931 فقره عنوان کرد و گفت: 2 هزار و 406 رأی در سال گذشته در هیئت‌های تشخیص در سطح استان صادر شده است.

به گفته جهانبین، یک‌هزار و 598 فقره پرونده‌ در سال گذشته به  شوراهای سازش ارجاع شده که یک هزار و 182 مورد آن منجر به سازش شده است.

به گفته وی، در سال گذشته 848 رای سازش در مراجع حل اختلاف در سطح استان صادر شده است.

معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان تصریح کرد: درصد تصمیمات و آرای سازشی شورای سازش استان و مراجع حل اختلاف 51.7 درصد و میانگین رسیدگی به پرونده‌ها 25 روز است.

جهانبین همچنین به آمار افراد بهره‌مند از بیمه بیکاری در سطح استان در سال‌ گذشته اشاره کرد و گفت: 2 هزار و 391 نفر در حال حاضر از مقرری بیمه بیکاری بهره‌مند هستند.

به گفته وی، 734 نفر از این افراد نیز در سال گذشته به اداره‌کل فنی و حرفه‌ای معرفی شده‌اند.

معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از پرداخت 610 میلیون کمک بلاعوض به سه واحد مشکل‌دار در سال گذشته خبر داد و افزود: 8 هزار و 529 مورد بازرسی به صورت دوره‌ای و یک هزار و 586 بازرسی به صورت درخواستی در سطح استان در سال گذشته انجام شده است.

جهانبین به فعالیت 15 شورای اسلامی در استان اشاره کرد و گفت:‌ در حال حاضر یک کانون هماهنگی شورای اسلامی کار، 35 انجمن صنفی کارفرمایی، 15 انجمن صنفی کارگری و 2 کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی در سطح استان وجود داشته و فعالیت می‌کنند.

وی در پایان از صدور 100 مورد اعتبار نامه تشکل‌ها در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: در سال گذشته با صرف اعتباری بالغ بر 220 میلیون ریال به 13 تشکل کارگری و کارفرمایی کمک شده است.

انتهای پیام/79012/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول