اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرضا:

مشکلات اقتصادی ارتباط تنگاتنگی با سیاست دارد

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرضا با بیان اینکه مشکلات اقتصادی ارتباط تنگاتنگی با سیاست دارد، گفت: اگر کاندیدایی برنامه‌های فرهنگی و سیاست خارجی خود را به روشنی و شفافیت بیان کند می‌توان برنامه اقتصادی وی را نیز پذیرفت.

مشکلات اقتصادی ارتباط تنگاتنگی با سیاست دارد

بهرام منتظری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره ویژگی‌های رئیس‌جمهور آینده اظهار کرد: بسیاری از کاندیداها در سفرهای استانی خود مدام درباره مشکلات اقتصادی صحبت می‌کنند که تنها جنبه تبلیغاتی دارد.

وی افزود: مشکلات اقتصادی در ایران ارتباط تنگاتنگی با اصول سیاسی و فرهنگی دارد بنابراین فردی که تنها به بعد اقتصادی مشکلات کشور توجه دارد در واقع در حال انجام نوعی عوام‌فریبی است یا اطلاعات درستی ندارد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد شهرضا با بیان اینکه مشکلات سیاسی و فرهنگی باید از جمله اولویت‌های کاندیداهای ریاست‌جمهوری قرار بگیرد، تصریح کرد: فرهنگ ایران متناسب با آرمان‌های انقلاب اسلامی نیست و سینما و تلویزیون ما نیز در وضعیتی است که اعتراض بسیاری از مراجع را در پی داشته است.

وی تاکید کرد: باید کسی را برگزینیم که به اسلام ناب محمدی (ص) و فرهنگ این آب و خاک معتقد باشد و حاضر نشود به اصول و باورهای مردم پشت کند.

منتظری با بیان اینکه سیاست و فرهنگ با اقتصاد ارتباط تنگاتنگی دارد، تاکید کرد: زمانی که ما در سیاست خارجی خود تنش‌آفرینی کنیم اقتصاد نیز دارای مشکل می‌شود و نه تنها سرمایه‌های خارجی جذب نمی‌شود بلکه سرمایه‌های داخلی نیز فرار می‌کنند.

وی اضافه کرد: بنابراین فردی که تنها به صحبت درباره اقتصاد و دگرگونی آن می‌پردازد، عوام‌فریبی بیش نیست و مردم ما نیز به این مسئله آگاه هستند.

استاد سیاسی دانشگاه آزاد شهرضا با اشاره به بحث چند برابر شدن یارانه‌ها تصریح کرد: منبع درآمد اقتصادی باید مشخص باشد و بدون آن نمی‌توان درباره یارانه‌ها اظهار نظر کرد و هر صحبتی در این باره بدون برنامه را می‌توان، تنها نوعی تبلیغ برای رای جمع کردن دانست.

وی اضافه کرد: اگر کاندیدایی برنامه‌های فرهنگی و سیاست خارجی خود را به روشنی و شفافیت بیان کند می‌توان برنامه اقتصادی وی را نیز پذیرفت.

منتظری تاکید کرد: همچنین کاندیداها باید راه حلی برای پایین آمدن فشارهای اجتماعی مانند جرم و جنایت، میزان طلاق و زورگیری داشته باشند چراکه بالا رفتن نشاط اجتماعی در گرو رفع این مشکلات است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه شهرضا با اشاره به میزان بالای تصادفات در کشور اظهار کرد: یکی از علل میزان بالای مرگ و میر در ایران به علت تصادفات است که نباید از میان رفتن نیروهای انسانی کشور از این طریق را ساده تلقی کرد.

وی اضافه کرد: استفاده از شبکه راه‌آهن در تمام دنیا کم خطرترین وسیله حمل و نقل محسوب می‌شود که در ایران استفاده از این شبکه ضعیف است و این مسئله باید مد نظر رئیس‌جمهور آینده قرار گیرد.

انتهای پیام/63008/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول