اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ساخت 4 مخزن جدید صورت می‌گیرد

افزایش ظرفیت مخازن نفتی جزیره خارگ به 28 میلیون بشکه

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با ساخت 4 مخزن نفت یک میلیون بشکه‌ای در خارگ، ظرفیت مخازن این شرکت به 28 میلیون بشکه می‌رسد.

افزایش ظرفیت مخازن نفتی جزیره خارگ به 28 میلیون بشکه

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سیدپیروز موسوی صبح امروز در بازدید از تاسیسات نفتی خارگ با اشاره به دستیابی صنعت نفت به فناوری‌های جدید بیان کرد: با بهره‌برداری از پروژه چهار مخزن یک میلیون بشکه‌ای در خارگ تا پایان امسال، ضمن افزایش ظرفیت ذخیره سازی نفت خام کشور به میزان چهار میلیون بشکه، توان رقابت و حضور صنعت نفت در بازارهای بین المللی افزایش می‌یابد.

وی گفت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران در زمینه کمی و کیفی، عملیات صادرات نفت خام را به خوبی مدیریت و کنترل می‌کند.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران افزود: هم اکنون پایانه نفتی خارگ مجهز به پرقدرت‌ترین یدک‌کش‌های خاورمیانه با قدرت 5000 هزار اسب بخار بوده و در نوع خود بی نظیر است.

وی ادامه داد: این پروژه سال گذشته با بیش از 420 میلیارد ریال کلید خورد و از مهم‌ترین پروژه‌های پایانه‌های نفتی ایران است و با بهره برداری این 4 مخزن، ظرفیت مخازن شرکت پایانه‌های نفتی ایران که هم اکنون حدود 24 میلیون بشکه است به 28 میلیون بشکه افزایش می‌یابد.

موسوی از فرصت‌های برجسته سرمایه گذاری در زمینه ساخت مخازن ذخیره سازی نفت خام در صنعت نفت کشور خبر داد و افزود: هم اکنون چهار مخزن یک میلیون بشکه‌ای در جزیره خارگ در حال ساخت است و سرعت ساخت آن‌ها هم مطلوب است.

موسوی با اشاره به موقعیت مکانی بسیار مناسب مخازن چهار میلیون بشکه‌ای پایانه نفتی خارگ، اظهار داشت: این مخازن در مرتفع‌ترین نقطه جزیره خارگ نصب شده است که ارتفاعات مناسب برای احداث مخازن نفتی و نزدیکی به مبادی تولید نفت خام از مهم‌ترین ویژگی‌های این جزیره استراتژیک است.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول