اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی پروژه مرمت امامزاده ابراهیم اصفهان خبر داد

تکمیل بقعه امامزاده ابراهیم با استفاده از برترین اساتید هنری

مدیر اجرایی پروژه مرمت امامزاده ابراهیم اصفهان گفت: برای تکمیل ساختمان و معماری امامزاده ابراهیم اصفهان که فرزند بلافصل امام موسی بن جعفر(ع) محسوب می‌شود از برترین اساتید کمک گرفتیم.

تکمیل بقعه امامزاده ابراهیم با استفاده از برترین اساتید هنری

ابراهیم مقیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سوال که برخی مردم محل نگران تخریب سالن تازه ساخته شده امامزاده و استفاده نذوراتشان برای این موضوع  هستند، اظهار کرد: در پنج سال اخیر و در طول ماه مبارک رمضان برنامه‌های عمرانی این امامزاده را تعطیل کردیم و لوازم بنایی را از این سالن جمع کردیم و چون این سالن برای برگزاری مراسم با بنرهایی پوشانده شده بود به نظر می‌رسید.

وی افزود: با ادامه روند عمرانی و پرشدن سالن با مصالح ساختمانی این طور به نظر بازدیدکنندگان می‌رسید که این سالن بار دیگر تخریب شده است.

مدیر اجرایی پروژه مرمت امامزاده ابراهیم اصفهان درباره مکان ساخت دستشویی‌های امامزاده در دو طرف ورودی امامزاده ابراهیم، اعتراض اهالی محل درباره به هم خوردن نمای گنبد امامزاده و عدم تناسب این مسئله با اصول معماری دنیا تاکید کرد: از آن جایی که می‌خواستیم دسترسی مردم برای زیارت قطع نشود مجبور بودیم کارهای عمرانی این امامزاده را تکه تکه انجام دهیم و باید به این نکته اشاره کنم که سرویس‌های کنونی موقت هستند.

وی اضافه کرد: بعدها این مکان به سر در امامزاده مبدل می‌شود و دو راهرو در این مکان قرار می‌گیرد که در نهایت به سرویس‌ها ختم می‌شوند.

مقیمی در پاسخ به این سوال که مطابق اصول معماری دنیا زمانی که شخص وارد مکانی دیدنی مانند امامزاده می‌شود باید توجهش به امامزاده جلب شود نه اینکه در دو طرف خود مکانی مانند دستشویی را ببیند و بهتر است مکان دستشویی‌ها در پشت ساختمان در نظر گرفته می‌شد، گفت: نمای کنونی موقتی است و پس از اتمام کارهای عمرانی این مکان به شکل دیوار کامل در می‌آید و شخص هنگام ورود با سر در امامزاده، آبنما و تابلوهایی که شخص را به ورودی راهنمایی می‌کند روبرو می‌شود.

به گزارش فارس، زمانی که خبرنگار فارس پاسخ‌های مربوط به نمای امامزاده را به مردم محل انتقال داد این سخنان نتوانست آنها را قانع کند و همچنان معتقد بودند که مکان دستشویی‌ها در شان امامزاده بزرگواری که برادر قطعی امام رضا (ع) منسوب می‌شود، نیست و باید راهکاری دیگری برای آن اندیشیده شود چرا که قرار دادن آبنما بر سقف دستشویی‌ها و قرار دادن مکان دستشویی‌ها در راهرو نمی‌تواند اشتباه در معماری سر در امامزاده را که بر خلاف اصول معماری دنیاست اصلاح کند.

مردم محل اظهار امیدواری کردند که اداره اوقاف اصفهان دستوری برای عوض کردن مکان دستشویی‌ها صادر کند.

به گزارش فارس، امامزاده ابراهیم بن موسی بن جعفر فرزند بلافصل امام موسی کاظم (ع) و برادر امام رضا (ع) است که از امامزاده‌های مجرب و صاحب کرامت ایران محسوب می‌شود.

شجره‌نامه این امامزاده که در حرم امام رضا (ع) موجود است که در خواست دریافت آن را به آستان قدس ابلاغ شده است و پس از ارائه مدارک به مسئولان اصفهان تحویل می‌شود.

همچنین قرار است پس از اتمام تعمیرات این مکان مجموعه کرامات مستند این امامزاده به همراه زیارت‌نامه، شجره‌‌نامه ایشان که در کتب قدیمی آمده است و نقشه قدیمی این مکان در قالب کتابی منتشر می‌شود.

گفتنی است در این امامزاده حوض سنگی وجود دارد که متعلق به 430 سال قبل است و سنگ قبرهای 200 تا 300 ساله نیز در این مکان وجود دارد که نشانه قدمت امامزاده است و در نقشه قدیمی مربوط به سال 1300 نیز قبرستان قدیمی در این مکان دیده می‌شود.

انتهای پیام/63008/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول