اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منطقه 5 حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد

مازندران به 60 مدرسه علمیه نیاز دارد

مدیر منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: باید 60 مدرسه علمیه در مازندران وجود داشته باشد تا بتواند به حداقل‌ها پاسخ دهد.

مازندران به 60 مدرسه علمیه نیاز دارد

حجت‌الاسلام علی غفاری امروز در گفت‌وگو با فارس در ساری اظهار داشت: امروز تنها مکتب حیات بخش اسلام است که از هر نوع گزند حوادث روزگار مصون مانده است و با زبان فطرت که زبان مشترک همه ابنای بشر است از پایه بساط ظلم می‌لرزاند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران مازندران و گلستان با بیان اینکه امروزه هدف دشمنان،   ایران، عراق، روحانیت و هیچ کشور اسلامی نیست، گفت: بلکه هدف دشمنان، اسلام ناب محمدی است و مشکل اساسی با اسلام ناب دارند.

وی با بیان اینکه پاسداشت حریم حیا و عفت با پایبندی افراد به مسائل دینی رابطه مستقیم دارد، گفت: باید توجه داشت که عدم دقت برخی افراد در پاسداشت حریم حیا با مسائل زمینه‌ای از قبیل سهل‌انگاری خانواده‌ این افراد در امور دینی به ویژه عبادات همراه است و یا اینکه بی‌اعتنایی به پوشش معمولا با بی‌اعتنایی افراد نسبت به برخی از فرایض قرین است.

غفاری یادآور شد: حوزه‌های علمیه نه تنها در برابر علم مقاومت نمی‌کنند بلکه به استناد آموزه‌های دینی آنچه که عقل و شرع مقدس حکم می‌کند عمل می‌کند.

مدیر منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به وجود آیه‌های فراوان در مورد تفکر و تفحص افزود: در تایید علم نیز هیچ مکتبی به اندازه اسلام درباره علم‌آموزی سخن برای گفتن ندارد.

وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه افرادی همچون زکریای رازی، بوعلی سینا، شیخ طوسی و شیخ بهایی را می‌پروراند و افرادی را تربیت می‌کند که نه تنها از نهیب دشمن نمی‌ترسند بلکه از تهدیدها فرصت‌هایی را ایجاد می‌کنند که این امر بعد از انقلاب اسلامی مشاهده می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران مازندران و گلستان با بیان اینکه ضرورت داشتن حوزه و مدارس علمیه در سطح کشور در رشد معنوی جامعه مؤثر است، اظهار داشت: با توجه به جمعیت بانوان در کشور از فضاهای مناسب حوزوی برخوردار نیستیم.

غفاری ادامه داد: باید همه ما برای رشد و تعالی حوزه‌های علمیه تلاش کنیم و در این رابطه فعال‌تر از گذشته و بر اساس ظرفیت‌های مختلف هر شهرستان وارد عمل شویم.

وی با اشاره به اینکه مرکز حوزه‌های علمیه خواهران از سال 76 در کشور شکل گرفته است، اظهار داشت: مرکز حوزه‌های علمیه خواهران بیش از 50 هزار طلبه را زیرپوشش دارد که بیش از 300 مدرسه علمیه را مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور زیرپوشش دارد و 28 مدرسه سهم منطقه پنج کشور است.

غفاری با بیان اینکه در حال حاضر به ازای هر 50 هزار نفر یک مدرسه علمیه باید وجود داشته باشد، افزود: 11 شهرستان مازندران دارای مدرسه علمیه خواهران است و بقیه شهرستان‌ها فاقد مدارس علمیه بوده که این امر پاسخگو نیست.

وی خاطرنشان کرد: باید 60 مدرسه علمیه در مازندران وجود داشته باشد تا بتواند به حداقل‌ها پاسخ دهد.

انتهای پیام/2296/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول