اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

جراید و خبرگزاری‌ها در موفقیت شورا سهم دارند

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اگر کار مثبتی در کارنامه شورای سوم وجود دارد با همکاری مطبوعات و خبرگزاری‌ها میسر شده است.

جراید و خبرگزاری‌ها در موفقیت شورا سهم دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محسن معین بعد از ظهر امروز به مناسبت روز شوراها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همکاری صدا و سیما در این چند سال با شورای شهر شیراز متوسط بود.

وی افزود: خوب است که صدا و سیما خبر احداث یک حمام دو اتاقه در فلان منطقه یا جلسه غیررسمی چند نفره در منطقه‌ای را با تفصیل تصویری پخش می‌کند، اما در کنار آن نباید از اخبار مهم کلان‌شهر شیراز مانند طرح ترافیک یا طرح تفصیلی غفلت کند.

معین بیان کرد: اگر قرار به دادن نمره باشد باید نمره قبولی را به اهالی رسانه داد که در این سال‌ها در کنار اعضای شورا حضور داشتند و صدای شورا را به مردم رساندند.

به گفته وی، در کلان‌شهرها هیچ نهادی بالاتر از شورا نیست و این نهاد باید بتواند خواست‌های مردم را به دستگاه اجرایی منتقل کرده و از منافع مردم در مقابل دولت دفاع کند.

معین تصریح کرد: در شهر اصفهان رئیس شورا دو دوره ریاست و یک دوره نائب رئیسی شورا را بر عهده داشته و این موضوع بیانگر آن است که شهرهای موفق در زمینه مدیریت شهری از تجارب افراد استفاده کرده، اجازه می‌دهند ثبات مدیریتی تا حد معقول وجود داشته باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین دستاورد شورای سوم باز کردن فضاهایی بود که اعضای دوره‌های بعد شورا ملزم به پاسخگویی به مردم باشند.

معین بیان کرد: برنامه‌ریزی پنج‌ساله توسعه، تعریف پروژه‌های هدف 90 از 33 پروژه آن 20 مورد ترافیکی است، تدوین پروژه‌های هدف 96 که از 70 پروژه آن 30 پروژه مربوط به حمل و نقل و مابقی فرهنگی و فضای سبز است و همچنین پروژه سد تنگ سرخ در زمره نقاط درخشان فعالیت شورای سوم است.

پروژه‌های کوه نور به وسعت 300 هکتار، بام سبز شیراز، جبل‌الدراک، صدها پارکینگ، طرح ترافیک، آماده کردن بستر فاز دوم قطار شهری و ... دیگر مواردی بود که این عضو شورا به عنوان عملکرد شوراییان دور سوم برشمرد.

به گفته وی، در هر سند بودجه شهرداری افزایش 50 تا 80 درصدی رخ داده که بودجه شهرداری را از سال اول تاکنون نزدیک به چهار برابر کرده و امروز 30 بسته سرمایه‌گذاری آماده ارائه است.

17 نمره خوبی برای شورای سوم است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز در این نشست گفت: آنچه امروز در شهر شیراز در قالب پروژه‌های عمرانی دیده می‌شود نویدبخش آینده بهتری است که در آن شیراز جایگاه متناسبی در میان کلان‌شهرهای کشور پیدا می‌کند.‌

احمدرضا نقیب زاده افزود: یکی از اصلی‌ترین موضوعات پیش روی هر دوره شورا، مسئله تامین منابع لازم مالی است که بر اساس برنامه پنج‌ساله توسعه شهر شیراز رقم 20 هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده و در این روند اگر تنها به عوارض و ساخت و ساز اکتفا شود، به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

وی تشکیل صندوق ذخیره بودجه را در این زمینه گامی مهم ارزیابی و اضافه کرد: نمره شورای سوم در فعالیت‌های مختلف تاکنون 17 است که اگر فرصت چند ماهه باقی مانده را از دست ندهد این نمره قابلیت افزایش دارد.

انتهای پیام/2448/ق40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول