اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بناب در مجلس:

اصلاح هدفمندی یارانه‌ها، حماسه اقتصادی را رقم می‌زند

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی شاهد حماسه اقتصادی در کشور خواهیم بود که روش اجرای هدفمندی یارانه‌ها اصلاح شود.

اصلاح هدفمندی یارانه‌ها، حماسه اقتصادی را رقم می‌زند

 به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام شیخ محمد باقری بنابی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری اظهار کرد: پیام‌هایی که مقام معظم رهبری همه ساله در ابتدای سال اعلام می‌کنند، یکی از الطاف خفیه الهی است که کاملاً حساب شده بیان می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: باید این پیام‌ها را با جان و دل قبول کرد اما نه به عنوان شعار سال بلکه باید آن را به عنوان منشور سیاسی و اقتصادی کشور قلمداد کرده و در عمل آن را پیاده کنیم.

باقری‌بنابی، عدم اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه‌ها توسط دولت را یکی از مشکلات اساسی اقتصادی کشور نام برد و گفت: در اجرای این طرح دولت و مجلس باید عزم جدی داشته باشند و برخلاف مرحله اول دولت اشتباهات اجرای این طرح را اصلاح کند.

وی تصریح کرد: باید با پرداخت سهم تولید کارهای عمرانی را فعال کرده و برای مردم اشتغال‌آفرینی کرد چون هم اکنون 95 درصد کارهای عمرانی در کشور تعطیل هستند.

باقری‌بنابی گفت: اگر قصد داریم کشور را از این گردنه سخت عبور دهیم، باید به سمت تولید و افزایش آن حرکت کنیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: طبق بیانات نوروزی مقام معظم رهبری نیز این دولت و دولت بعدی باید کاری کنند که این کوتاهی‌ها و سهل‌انگاری‌ها در داخل نظام حل شود.

وی، نامگذاری سال 92 را شاهکاری از سوی مقام معظم رهبری اعلام کرد و گفت: ایشان مسائل اقتصادی را مدنظر دارند و بحث‌های اقتصادی در سال‌های اخیر سرلوحه کارهای نظام بوده است ضمن آنکه دولت، قوه قضائیه و قوه مقننه هم باید با همکاری هم به این مسئله توجه کنند.

باقری‌‌بنابی تاکید کرد: ما باید امسال حماسه‌وار وارد میدان شویم و کارهایی را در کشور انجام دهیم که در 34 سال گذشته انجام نداده‌ایم.

وی تصریح کرد: زمانی شاهد حماسه اقتصادی در کشور خواهیم بود که روش اجرای هدفمندی یارانه‌ها اصلاح شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در خصوص حماسه سیاسی و فرمایشات ایشان در مشهد مقدس گفت: معظم‌له در فرمایشات خودشان همه را دعوت کردند تا در انتخابات شرکت کنند، طبق فرمایشات ایشان شورای نگهبان هم باید با سعه‌صدر و بدون توجه به اغراض سیاسی، مصالح نظام را در نظر بگیرد که مردم هم استقبال خوبی از انتخابات داشته باشند و سلایق مختلف سیاسی هم حضوری فعال در انتخابات داشته باشند.

وی اضافه کرد: برهمین اساس شورای نگهبان باید با سعه‌صدر برخورد کند و بدون دلیل و استدلال کافی با گروه‌های سیاسی برخورد نکند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی‌های رئیس جمهور آینده گفت: رئیس جمهور جدید باید از نظر بین‌المللی وجهه ماجراجویی نداشته باشد، برخی مشکلات کشور از بحث‌های بین‌المللی به وجود آمده است.

وی افزود: از این رو رئیس جمهور آینده باید فردی معتدل بوده و بتواند با مجموعه‌های مختلف در کشور کار کند و نباید به افراد مجهول و کسانی که تاکنون در کشور امتحان نداده‌اند، رأی داد.

این نماینده مجلس در ادامه از افرادی که در نظام و 34 سال گذشته انقلاب زحمت کشیده‌اند، دارای ثبات بوده و سرد و گرم روزگار را کشیده‌اند خواست تا وارد صحنه انتخابات شوند زیرا سیاست این نیست که کشور به صورت تک قطبی اداره شود، سلایق مختلف نیز باید در خصوص مسائل کشور اظهارنظر کنند.

انتهای پیام/60004/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول