اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد

میزان هدرروی آب در جهان 9 درصد و در کهگیلویه و بویراحمد 50 درصد / رکوردزنی در ایران و جهان

مدیرعامل آبفار کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان هدرروی آب در هر 100 لیتر در جهان 9 درصد و این میزان در کهگیلویه و بویراحمد 50 درصد است.

میزان هدرروی آب در جهان 9 درصد و در کهگیلویه و بویراحمد 50 درصد / رکوردزنی در ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سجاد رستگار ظهر امروز در دیدار اعضای ستادی آبفار کهگیلویه و بویراحمد با حجت‌الاسلام و المسلمین سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در این استان اظهار کرد: آبفار در سال 77 از جهاد سازندگی منفک و به یک دستگاه مستقل خدمات‌رسان تبدیل شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: طبق آن‌چه که برخی آمارها می‌گویند و من نسبت به آن‌ها شک دارم در پیش از انقلاب 18 روستای استان دارای آب آشامیدنی بود که به نظر ما این تعداد بسیار کمتر بوده است.

این مسئول امور آبرسانی در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اکنون به برکت استقرار نظام جمهوری اسلامی از مجموع هزار و 676 روستای این استان تعداد یک هزار و 485 روستای برخوردار از آب آشامیدنی در استان داریم.

رستگار افزود: تنها 193 روستای ما در برهه کنونی از آب آشامیدنی برخوردار نیستند که از این میان تنها 9 روستای آن بالای 20 خانوار و بقیه زیر 20 خانوار هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این 193 روستا کمتر از 6 هزار نفر جمعیت از آب سالم برخوردار نمی‌باشند.

وی یکی از مشکلات آینده بشری را بحران آب دانست و گفت: کشور ایران یک درصد جمعیت و وسعت جهان را به خود اختصاص داده و فقط دو هزارم آب‌های سطحی دنیا در ایران جاری است.

این مسئول، کشور ایران را قرار گرفته در کمربند خشک دنیا معرفی کرد و افزود: در دنیا میزان میانگین بارندگی 800 میلی‌متر، در آسیا 500 میلی‌متر و در ایران 235 میلی‌متر است.

رستگار متوسط بارندگی در مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد را برابر با میانگین جهانی یعنی 800 میلی‌متر و مناطق گرمسیری را 500 میلی‌متر دانست و گفت: در استان از نظر میانگین بارش مشکلی نداریم ولی عمده مشکل ما در بحث زمانی و مکانی است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد میزان هدرروی آب در این استان را بسیار بالا و بالاتر از نرم کشوری و جهانی دانست و گفت: میانگین جهانی هدرروی آب 9 درصد در هر 100 لیتر و در کشور 30 درصد و در کهگیلویه و بویراحمد رقم نگران کننده 50 درصد است.

رستگار با ابراز نگرانی از این آمار گفت: اگر صرفه‌جویی در مصرف آب شود سالانه دو میلیارد و 500 میلیون تومان صرفه‌جویی خواهیم داشت.

انتهای پیام/2571/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول