اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار همدان در امور بانوان خبر داد

ارائه آموزش مسائل خانواده به 2500 نفر از بانوان همدان

مشاور استاندار همدان در امور بانوان گفت: سال گذشته 7 هزار و 500 نفر از بانوان استان آموزش‌هایی در خصوص مسائل خانواده کسب کردند که امسال برای 2 هزار و 500 نفر این آموزش‌ها ارائه می‌شود.

ارائه آموزش مسائل خانواده به 2500 نفر از بانوان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پروانه رضاقلی‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به مقام بالای حضرت زهرا(س) و مکارم اخلاقی این بانوی بزرگوار در خصوص حمایت از ولایت، زنان باید بتوانند با تأسی به ایشان به این وظیفه خود عمل کرده و سیره زندگی حضرت زهرا(س) را سرلوحه زندگی خود قرار داده و موجبات تکامل اخلاقی در خانواده خود را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه زنان در مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بسیار تأثیرگذارند افزود: با توجه به جایگاه ویژه زنان در جامعه اگر زنان بتوانند هم خود و هم خانواده را به رشد و تعالی برساند می‌توانند در جامعه تأثیرگذاری مطلوبی داشته باشند.

مشاور استاندار همدان در امور بانوان با بیان اینکه در سال حماسه سیاسی و اقتصادی یکی از مصادیق روش حماسه سیاسی و اقتصادی شرکت مردم در انتخابات است ابراز داشت: جایگاه و حضور بانوان در این عرصه مشخص است و آنها با حضور گسترده خود در بحث انتخابات باعث تشویق خانواده‌ها دراین حماسه بزرگ می‌شوند.

وی در خصوص حماسه اقتصادی گفت: تلاش در بحث توسعه اقتصادی و بالا بردن تولید یکی از مؤثرترین راه‌های تحقق حماسه اقتصادی است که زنان در اینجا نیز نقش مهمی دارند چرا که با نگاهی به گذشته زنان خصوصاً در زمان جنگ و مشکلات آن زمان، می‌توان فهمید که این قشر با روش‌های ساده‌ بهترین مدیریت صحیح اقتصادی را در خانواده اعمال کردند و توانستند بیشترین کمک را به پیشرفت و رشد اقتصادی جامعه کنند.

رضاقلی‌زاده با اشاره به اینکه ما باید بتوانیم با بهینه مصرف کردن و همچنین درست تربیت کردن فرزندان به اقتصاد کشور کمک کنیم خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش‌های دشمنان، خوشبختانه زنان ما تمام نقشه‌های دشمنان را خنثی کرده و با دوری از چشم‌ و هم‌چشمی و کنار گذاشتن آداب غلط اجتماعی و استفاده از تولیدات داخلی توانستند به اقتصاد کشور کمک شایانی کنند.

وی با اشاره به هفته زن و روز مادر تصریح کرد: این هفته بهانه‌ای است برای دستگاه‌های مختلف که ضمن تکریم مقام بالای حضرت زهرا(س) به موضوعات پیرامون مسائل زنان پرداخته و با برگزاری همایش‌ها در این زمینه به تبیین نقش زنان در ارتقابخشی معنویت در خانواده‌ها بپردازند.

مشاور استاندار همدان در امور بانوان با اشاره به جایگاه زنان استان همدان ابراز داشت: بیشترین آمار شرکت در کلاس‌های آموزشی، فرهنگی و مذهبی را با توجه به علایق و استعداد، زنان استان همدان به خود اختصاص داده‌اند و بیشترین درصد حضور بانوان در کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی است.

وی با بیان اینکه اداره امور بانوان استانداری با همکاری ادارات، فرمانداری‌ها و حوزه علمیه توانسته در سال گذشته به 7 هزار و 500 نفر از بانوان استان آموزش‌هایی در خصوص مسائل خانواده در زمینه‌های مختلف ارائه دهد، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است در سال جاری برای 2 هزار و 500 نفر این آموزش‌ها ارائه شود.

رضاقلی‌زاده با اشاره به اجرای طرح ملی مطلع مهر ویژه آموزش زوجینی که پنج سال از ازدواج آنها می‌گذرد ابراز داشت: در این طرح که با هدف تحکیم بنیان خانواده و کاهش مشکلات طلاق اجرا شد نزدیک به 100 نفر از بانوان به عنوان مربی در قالب سه گروه روانشناسی، پزشکی و احکام به وسیله ویدئوکنفرانس آموزش دیدند.

وی با اشاره به اینکه این طرح برای خانم‌ها و آقایان شاغل دستگاه‌ها اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: نخستین کلاس این طرح برای کارکنان استانداری طی 24 ساعت با همکاری مرکز آموزش و پژوهش در هفته‌های آتی برگزار می‌شود که در بحث روانشناسی به مباحث آموزش خانواده، در بحث پزشکی به بهداشت و مسائل فرهنگی خانواده و تأثیر ماهواره در زندگی و در بحث احکام به مسائل فقهی پرداخته خواهد شد.

مشاور استاندار همدان در امور بانوان با بیان اینکه در خصوص مشاغل خانگی بیشترین آمار را بانوان استان به خود اختصاص داده‌اند افزود: 74 درصد از بانوان در سال گذشته مجوز اشتغال خانگی دریافت کرده‌اند که این نشان از استعداد و توانمندی زنان دارد که پیگیر مسائل اقتصادی خانواده خود هستند.

وی خاطرنشان کرد: پنج کمیته فرهنگی و اجتماعی، ورزش و فراغت، اشتغال، بهداشت و درمان و کمیته زنان سرپرست خانوار، کمیته‌هایی هستند که در سال گذشته تشکیل شده و به صورت جزئی به مسائل فرهنگی و اشتغال و... بانوان می‌پردازند.

رضاقلی‌زاده با اشاره به دو طرح پژوهشی تصویب شده در کارگروه پژوهش اظهار داشت: یک طرح «ارتقاء آگاهی‌های زنان خشونت‌دیده» و دومین طرح «تدوین برنامه‌های آموزشی خانواده برای زوجین» است که مهمترین هدف ما اجرایی شدن و کاربردی کردن این آموزش‌ها در سطح استان است.

وی با بیان اینکه طبق همکاری مرکز بانوان با دادگستری، مشاوره‌های رایگان به زوجین داده می‌شود افزود: با توجه به اینکه آمار طلاق رو به افزایش است با همکاری این دو مرکز، مرکز مشاوره‌های رایگانی در کنار دادگاه‌ها ایجاد شده و به زوجینی که در شرف طلاق هستند مشاوره می‌دهد که طبق آماری که از سال گذشته داریم با این برنامه بسیاری از پروند‌ه‌های طلاق برگشت خورده و اجرای این برنامه تأثیر زیادی بر کاهش طلاق در استان داشته و ما خواستار ایجاد چنین مراکزی در کنار دادگاه‌های شهرستان‌های استان همدان هستیم.

مشاور استاندار همدان در امور بانوان آمار حضور بانوان در انتخابات شوراها را خوب ارزیابی و تصریح کرد: حضور بانوان در انتخابات شوراها برای کاندیداتوری توانمندی و خودباوری زنان استان را می‌رساند و آنها می‌توانند مصوبات را با رویکرد بخش بانوان و خانواده به مرحله اجرا درآورند.

وی در ادامه سخنانش افزود: بیش از 600 برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته زن در 9 شهرستان استان برگزار می‌شود.

رضاقلی‌زاده گفت: بازدید از فعالیت‌های زنان در شهرک‌های صنعتی، برگزاری نمایشگاه‌های طراحی و دوخت لباس، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه زنان شاغل دانشگاه‌ها، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب، تجلیل از 15 بانوی نمونه، تقدیر از زنان سرپرست خانوار موفق، تجلیل از زنان فرهنگی موفق استان، برگزاری کارگاه آموزشی سلامت زنان، غبارروبی مزار مادران شهدا، دیدار زنان با نماینده ولی فقیه از مهمترین برنامه‌های بزرگداشت هفته زن در همدان است.

انتهای پیام/2499/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول