اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

دستگاه‎ها اولویت‎های اقتصادی را در دستور کار قرار دهند/ تهیه سند ارزش افزوده شیلات

استاندار گلستان تمام دستگاه‎های اجرایی استان را مکلف کرد تا در سال 1392 اولویت‎های اقتصادی را در دستور کار قرار دهند تا جایگاه گلستان وضعیت مطلوب‎تری نسبت به گذشته در کشور کسب کند.

دستگاه‎ها اولویت‎های اقتصادی را در دستور کار قرار دهند/ تهیه سند ارزش افزوده شیلات

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قناعت ظهر امروز در جلسه شورای توسعه و برنامه‎ریزی استان با گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه (س) و امام راحل اظهار داشت: ارتقاء ارزش افزوده، اشتغال، تولید و پرورش گیاهان دارویی از جمله مواردی است که توجه به آن می‎تواند رتبه استان را به لحاظ اقتصادی تغییر دهد.

وی تصریح کرد: سال 1391 را مدیران با تمام مشکلات و سختی‎هایش به خوبی توانستند مدیریت کنند و بدون اینکه التهابی در بدنه عظیم دولت به وجود آید با وجود کمبود اعتبارات، پشت‎سر گذاشتند.

وضعیت مدیریت کشور مطلوب بوده است

استاندار گلستان متذکر شد: در فضای تحریم، نظام توانسته اعتبارات هزینه‎ای را در سال 1391 محقق کند که این روند در شرایط وضعیت خاص و ویژه، بسیار عالی بوده است.

قناعت با اشاره به اینکه اعتبارات تملک سال گذشته در کشور 40 درصد محقق شد، ابراز داشت: سال 1391 را با تمام فراز و نشیب‎های آن می‎توان گفت وضعیت هم بحرانی بوده و هم نه، بحرانی از این زاویه که نگاه خاصی وجود داشت و این انتظار می‎رفت که چرخ توسعه‎ای استان و کشور خوب بچرخد.

وی ادامه داد: اختصاص تملک استانی و بودجه عمرانی در سال 1390 حدود 76 درصد بوده و در سال 1391 به 24 درصد تنزل یافته است لذا با وجود 52 درصد کاهش وضعیت مدیریت کشور مطلوب بوده است.

کشور در وضعیت جنگ اقتصادی به سر می‎برد

استاندار گلستان با بیان اینکه کشور در وضعیت جنگ اقتصادی به سر می‎برد، اذعان کرد: دشمن به دنبال تغییر رفتار و سرکوبی نظام اسلامی بود که به این اهدافش نتوانست برسد گرچه تحریم‎ها بی‎تاثیر نبوده و تلاش دشمن شاید رسیدن به 30 درصد برنامه‎ریزی‎هایش بوده است.

قناعت گفت: دشمن آمده بود تا نظام را بدون اینکه گلوله‎ای شلیک شود ساقط کند لذا برای تمام ماه‎های سال 1391 برنامه‎ریزی کرده بود و تمام هدفش این بود مردم را علیه نظام به کف خیابان بریزد که در مقصودش ناکام ماند.

وی با بیان اینکه دولت علاوه بر ظرفیت خودش، دو برابر آنچه متعهد شده بود ایجاد کرد، یادآور شد: کارهای جهشی در این دولت صورت گرفت و مدیران نیز برنامه‎های شتاب‎بخش و جهشی فراوانی انجام دادند که آمار و ارقام تمام این تلاش‎ها را نشان می‎دهد.

مدیران کم‎کار باید پاسخگو باشند

استاندار گلستان با اشاره به اینکه مشکلات در کشورهای غربی چندین برابر است، گفت: سال 1391 نخستین سالی بود که مقداری از سرعت توسعه در کشور کم شد اما در مجموع وضعیت خوب بوده است.

قناعت از تعامل مدیران به خاطر وضعیت اعتباری اندک و کار و تلاش مضاعف آنها قدردانی کرد و افزود: مدیرانی که به خاطر کم‎کاری اگر فعالیتی نداشتند باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه وضعیت کنونی با تمام جوانب آن نشان می‎دهد مسیر کشور در حرکت صعودی گرچه کم‎سرعت بوده است، اظهار داشت: استقامت و ایستادگی در برابر مشکلات سبب شد تا چندین برابر سختی‎ها را به دشمن تحمیل کنیم و توفیقاتی برای نظام به وجود آید.

دستگاه‎ها برای چانه‎زنی و افزایش سهم‎بری اعتبارات ملی تلاش کنند

استاندار گلستان با اشاره به اینکه یک‎پنجم تملک کشور، استانی و چهار پنجم آن ملی است، افزود: در دو الی سه ماه باقیمانده دستگاه‎ها حتما برای چانه‎زنی و افزایش سهم‎بری اعتبارات ملی تلاش کنند.

قناعت از معاون سیاسی امنیتی استانداری نیز خواست تا در راستای تحقق شعار حماسه سیاسی تلاش کند و اظهار داشت: الزامات دستگاه‎های اجرایی استان در این زمینه باید مشخص و در جلسه آتی شورا عنوان شود.

وی گفت: با توجه به اینکه بودجه سال 1392 با تاخیر به استان ابلاغ می‎شود دستگاه‎ها برای تسریع امور نسبت به پرداخت تنخواه استانی اقدام کنند.

سند ارزش افزوده شیلات گلستان تهیه شد

استاندار گلستان در خصوص اولویت تنخواه تاکید کرد و ابراز داشت: تنخواه به پروژه‎های نیمه‎تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 72 درصد تعلق خواهد گرفت.

قناعت با اشاره به تحقق اهداف سند ارزش افزوده شیلات استان بیان داشت: اسناد تهیه شده توسط شیلات در اختیار دستگاه‎های درخواست‎کننده قرار داده شود تا ارائه پیشنهادات و یا انتقادات لحاظ شود و کلیات طرح مورد تائید شورای برنامه ریزی قرار گرفت.

وی بر ضرورت تشکیل کمیته‎ای با دستگاه‎های مرتبط و استانداری نسبت به اجرای این سند تاکید کرد.

انتهای پیام/83001/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول