اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش بین‌المللی باستان‌شناسی

عارفی: کنارصندل جیرفت ثبت جهانی شود

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: ثبت جهانی کنارصندل و راه‌اندازی دانشکده میراث فرهنگی در راستای پرورش نیروی متخصص برای حفظ این میراث جهانی از جمله درخواست‌های ما در منطقه است.

عارفی: کنارصندل جیرفت ثبت جهانی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، فرج‌الله عارفی پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی باستان‌شناسی جیرفت اظهار داشت: منطقه جیرفت دارای استعدادهای فوق‌العاده‌ای است و وجود قومیت‌های مختلف این مسئله را به اثبات رسانده است که این منطقه دارای قابلیت‌های بالایی بوده که قومیت‌های مختلف به اینجا سفر و زندگی می‌کنند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم زیستی مسالمت‌آمیز قومیت‌های مختلف در این منطقه نشان از غنای فرهنگی منطقه است، افزود: این منطقه از نظر جاذبه‌های گردشگری جزو مناطق نادر در کشور است و حدود 11 اقلیم در جنوب کرمان وجود دارد که این تنوع در کشور بی‌بدیل است.

عارفی تصریح کرد: جیرفت به شکل طبیعی زیبا است، وجود محصولات متنوع کشاورزی حاصل تنوع اقلیمی آن است و این استعدادهای منطقه مورد غفلت است که باید منابع استفاده ایجاد شود.

وی با بیان اینکه کاوش‌ها در منطقه باید ادامه یابد، خاطر نشان کرد: ثبت جهانی کنارصندل و راه‌اندازی دانشکده میراث فرهنگی در شهرستان جیرفت در راستای پرورش نیروی متخصص برای حفظ این میراث جهانی از جمله درخواست‌های ما در منطقه است.

عارفی اذعان داشت: این منطقه نیازمند اداره کل میراث فرهنگی به عنوان یک ضرورت جدی برای صیانت از این سرمایه‌ها است.

انتهای پیام/80002/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول