اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

اطلاعات ملی به غلط اینترنت ملی نامیده شد/ محدودیتی در ارائه اینترنت اعمال نمی‌کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با اینترنت ملی گفت: این واژه به غلط اینترنت ملی خوانده شده و مقصود اصلی ما اطلاعات ملی بوده است و هیچ محدودیتی در زمینه ارائه اینترنت در کشور ایجاد نخواهد شد.

اطلاعات ملی به غلط اینترنت ملی نامیده شد/ محدودیتی در ارائه اینترنت اعمال نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدحسن نامی در حاشیه آیین بهره برداری از نخستین مرکز داده (core center) شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به زیرساخت‌های موجود در این مرکز اظهار کرد: با حمایت وزارتخانه از مراکز علمی و دانشگاهی که مرکز علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز از زمره آنها هست درصدد هستیم تا زیرساخت‌های لازم را برای رشد این مراکز فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌هایی در این زمینه با دانشگاه‌های کشور منعقد کرده‌ایم و امروز نیز با دو دانشگاه اصفهان و صنعتی اصفهان در این زمینه تفاهم‌نامه امضا کردیم.

پهنای باند مشکلی ندارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه پهنای باند اینترنت در اصفهان مشکلی ندارد، افزود: یکی از زیرساخت‌های ایجاد مراکز ICT ایجاد زیرساخت مناسب است که پهنای باند اینترنت نیز از جمله آن است، خوشبختانه با همکاری‌هایی که در این زمینه با نهادهای مربوط شده اصفهان و پارک‌های علمی و فنا رو ری و دانشگاه‌ها در این زمینه مشکلی ندارند.

اینترنت ملی همان اطلاعات ملی است

وی اضافه کرد: در رابطه با شایعاتی مبنی بر اینترنت ملی نیز باید یادآور شوم که این واژه به غلط اینترنت ملی خوانده شده و مقصود اصلی ما اطلاعات ملی بوده است و هیچ محدودیتی در زمینه ارائه اینترنت در کشور ایجاد نخواهد شد.

گفتنی است نخستین مرکز داده (core center) شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اعتبار حدود 50 میلیارد ریال و با هدف ارائه انواع سرویس و خدمات فناوری اطلاعات، اینترنت و اینترانت به شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان راه اندازی شد.

از قابلیت‌های این مرکز می‌توان به طراحی با افزونگی کامل و بر اساس استانداردهای پدافند غیرعامل و ورودی مستقل کابل‌ها، اتصالات Cross Connect، سوییچینگ مرکزی شبکه پارک و ظرفیت 500 ترابایت طراحی و ایجاد شده اشاره کرد.

انتهای پیام/63015/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول