اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران خبر داد:

مشارکت بیش از 1000 خیر مدرسه‌ساز در مازندران

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران از مشارکت بیش از یک هزار خیر مدرسه‌ساز در استان خبر داد و گفت: سال گذشته خیران مدرسه ساز 36 میلیارد تومان تعهد کردند که 80 درصد آن محقق شد.

مشارکت بیش از 1000 خیر مدرسه‌ساز در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، قربانعلی شیرزاد در پانزدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان که در اردوگاه دانش آموزی بادله میاندرود برگزار شد با ابراز امیدواری و تاکید بر اینکه باید از ظرفیت و توانمندی‌های خیران مازندرانی استفاده بیشتری کنیم، تصریح کرد: امسال پروژه جدید مدرسه‌سازی تعریف نمی‌شود. هدف ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی و مشارکتی است.

وی  از وجود یک هزار و شش خیر مدرسه‌ساز در مازندران خبر داد و گفت: تاکنون 655 پروژه مدرسه‌ای در قالب 3 هزار و 662 کلاس درس از سوی خیران مدرسه‌ساز مشارکت شده است.

شیرزاد افزود: در 14 جشنواره گذشته 522  قطعه زمین به مساحتی بیش از  158 هکتار به آموزش و پرورش اهداء شد.

این مسئول کل ارزش ریالی کمک خیران به حوزه مدرسه‌سازی را بالغ بر 228 میلیارد تومان دانست و خاطرنشان کرد: 461 پروژه مدرسه‌سازی در قالب 2هزار و 700 کلاس درس در زیر بنای 434 هزار مترمربع نیمه‌تمام در دست اجرا داریم که برای تکمیل نیازمند 111 میلیارد تومان اعتبار است.

شیرزاد از راه‌اندازی سامانه پرداخت آنلاین برای دریافت کمک‌های مردمی خبر داد و افزود: از سوی سازمان نوسازی مدارس کشور سامانه‌ای تعریف شده است که در روز جشنواره به صورت نمادین رونمایی می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران، تعداد پروژه‌های مردمی و مشارکتی نیمه‌تمام در استان را 131 پروژه عنوان کرد و یادآور شد: این تعداد پروژه‌ها 680 کلاس درس در مساحت 103 هزار متری را شامل می‌شود که برای تکمیل آن حدود 31 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

شیرزاد با اشاره به اینکه استان مازندران در بحث مقاوم‌سازی مدارس رتبه نخست کشوری را کسب کرد، بیان داشت: سال گذشته سهم مازندران از اعتبار مقاوم‌سازی، تخریب و بازسازی 46 میلیارد تومان بوده است که از این میزان 19 میلیارد تومان از اعتبارات سال گذشته تخصیص یافت.

این مسئول تعهد سال گذشته خیران مدرسه‌ساز را 36 میلیارد تومان مطرح کرد و افزود: بیش از 80 درصد این مبلغ محقق شد.

به گزارش فارس، در این مراسم به صورت نمادین از نماینده‌های خیران مدرسه‌ساز هر شهرستان با اعطای تندیس جشنواره و لوح زرین تجلیل شد.

انتهای پیام/86006/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول