اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره علامه حلی عنوان کرد

ارزیابی 7 هزار اثر پژوهشی در پنجمین جشنواره علامه حلی

دبیر جشنواره علامه حلی گفت: در پنجمین دوره این جشنواره بیش از 7 هزار اثر پژوهشی طلاب زن و مرد مورد ارزیابی قرار گرفت.

ارزیابی 7 هزار اثر پژوهشی در پنجمین جشنواره علامه حلی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌‌الاسلام مجتبی گودرزی پیش از ظهر امروز در پنجمین جشنواره علامه حلی که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد اظهار کرد: جهاد با جهل مانند جهاد با دشمنان و کافران بوده و این موضوع در قرآن مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: تعلیم و تعلم در اسلام اهمیت ویژه‌ای دارد به گونه‌ای که جهاد علمی در کنار جهاد با دشمنان لازم شمرده شده است.

دبیر جشنواره علامه حلی با بیان اینکه امروز افکار انحرافی و فرقه‌های کاذب علیه حقیقت به پا خاسته‌اند، گفت: هرچند این امر در طول تاریخ وجود داشته اما در شرایط کنونی با توجه به اهمیت بحث‌های آخرالزمانی حملات شدیدی علیه مهدویت صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: رصد کردن پژوهش‌های طلبگی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و جشنواره علامه حلی با هدف شناسایی نخبگان و ارج نهادن به تلاش طلاب جوان، تقویت فرهنگ و نگارش آثار علمی، زمینه‌سازی برای هدایت طلاب مستعد به سمت نیازهای پژوهشی نظام و حوزه‌های علمیه شکل گرفته است.

گودرزی با اشاره به فرآیند ارزیابی ساختاری و اصولی جشنواره علامه حلی عنوان داشت: این ارزیابی‌ها در دو بخش تفصیلی و اجمالی صورت گرفتند و آسیب‌شناسی فرم‌های پذیرش هم در دستور کار قرار داشت.

دبیر جشنواره علامه حلی با بیان اینکه شورای علمی جشنواره تغییراتی را در دوره پنجم لحاظ کرده است گفت: در مجموع شش جلسه علمی و کارشناسی برای شناسایی آثار و افراد برتر برگزار شده است.

وی از برگزاری جشنواره علامه حلی در سه استان خراسان، اصفهان و تهران خبر داد و افزود: در مجموع 3167 اثر از برادران و 3842 اثر از خواهران شناسایی شد که نسبت به دوره‌های گذشته رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

گودرزی با بیان اینکه آثار این دوره در 10 گروه علمی به رقابت با هم پرداختند و گفت: گروه‌های اخلاق و تربیت، کلام، علوم انسانی مرتبط با حوزه دین، تاریخ اسلام و تشیع و تفسیر و علوم قرآنی بیشترین آثار را به خود اختصاص داده‌اند.

دبیر جشنواره علامه حلی ادامه داد: ششمین دوره این جشنواره آذرماه امسال برگزار خواهد شد و آثاری را بر می‌گزیند.

وی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره در مجموع 7009 اثر مورد بررسی قرار گرفته‌اند گفت: ارزیابان جشنواره علامه حلی از میان چهره‌های شناخته شده حوزه و دانشگاه و با تحصیلات غالبا سطح چهار حوزه یا دکتری هستند.

انتهای پیام/78004/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول