اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز کشور:

خیران مدرسه‌ساز به 12 میلیون نفر می‌رسند

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز کشور تعداد خیران مدرسه‌ساز را در ابتدا به اندازه انگشتان دست عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون شاهد حضور و فعالیت 500 هزار خیر مدرسه‌ساز در سطح کشور هستیم که این تعداد در آینده به 12 میلیون خیر نیز می‌رسد.

خیران مدرسه‌ساز به 12 میلیون نفر می‌رسند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدرضا حافظی شامگاه پنجشنبه در پانزدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز مازندران که در اردوگاه دانش‌آموزی بادله میاندرود برگزار شد با اعلام اینکه آموزش و پرورش به عنوان زیرساخت توسعه پایدار همه جانبه در دنیا مطرح است، اظهار داشت: هر کشوری که دارای آموزش و پرورش موفق باشد در تمام امور سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و رفاهی با موفقیت مواجه است.

وی پایه گذار فعالیت خیران در امر مدرسه‌سازی را امام راحل دانست و ادامه داد: امام راحل در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی 50 میلیون تومان برای امر مدرسه‌سازی اختصاص دادند.

حافظی به حضور پر شور و شعور خیران مدرسه‌ساز در سطح کشور اشاره کرد و گفت: خیرات معامله با خداست که همیشه دارای سود دو طرف است و زیان ندارد.

این مسئول با اشاره به اینکه 16 سال پیش حرکت در امر مدرسه‌سازی از سوی خیران در کشور در جوار حرم امام رضا(ع) شکل گرفت، بیان داشت: نخستین سال شکل‌گیری هسته مرکزی خیران مدرسه‌ساز در کشور حدود 17 میلیارد تومان اعتبار مردمی داشتیم که در سال‌های بعد اعتبارات ناشی از مشارکت‌های مردمی دو برابر اعتبار تخصیص دولت به امر مدرسه‌سازی در کشور بوده است.

حافظی اظهار داشت: اعتبار تخصیصی سال گذشته دولت به امر مدرسه‌سازی 500 میلیارد تومان بود که خیران با دو برابر این اعتبار که بالغ بر یک هزار و 84 میلیارد تومان در امر مدرسه‌سازی بود، مشارکت داشتند.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز کشور تعداد خیران مدرسه‌ساز را به اندازه انگشتان دست عنوان کرد و گفت: هم اکنون شاهد حضور و فعالیت 500 هزار خیر مدرسه‌ساز در سطح کشور هستیم که این تعداد در آینده به 12 میلیون خیر نیز می‌رسد.

وی با بیان اینکه 100 هزار دانش‌آموز و فرهنگیان در امر مدرسه‌سازی با ما مشارکت دارند، یادآور شد: سرگذشت خیران عبرت‌آموز و آینده‌ساز است.

حافظی تحریم‌های اقتصادی را محدودیت در اجرای پروژه‌های مدرسه‌سازی ندانست و افزود: سال گذشته با وجود تمام فشارهای اقتصادی حضور و مشارکت خیران مدرسه‌ساز نسبت به سال‌های قبل بیشتر بود.

وی اذعان داشت: افتخارآفرینی‌های جوانان، دانشجویان و فرهنگیان در عرصه‌های بین‌المللی ناشی از زحمات شما خیران مدرسه‌ساز است که بستر لازم تعلیم و تربیت را برای فرزندان کشور فراهم می‌کنید.

انتهای پیام/86006/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول