اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خبر داد

کاهش یک درصدی نرخ بیکاری در گیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: نرخ بیکاری استان در سال 91 نسبت به سال قبل یک درصد کاهش یافته است.

کاهش یک درصدی نرخ بیکاری در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، خلیل حنیف در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان گزارشی از وضعیت دستگاه‌های اجرایی استان در میزان اشتغال استان را ارائه کرد.

وی اظهار کرد: اخیراً مرکز آمار ایران نرخ بیکاری کشور را در سال گذشته 12.3 درصد اعلام کرد که نسبت به سال ماقبل تغییری نداشته است.

این مسئول با بیان اینکه نرخ بیکاری گیلان در سال 91 کاهش یافته است، افزود: در سال گذشته به دلیل قرار گرفتن طرح‌های اشتغال‌زا در مسیر خود، میزان نرخ بیکاری گیلان نسبت به سال ماقبل یک‌درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه به هر بانک عامل از 10 تا 23 درصد طرح‌ معرفی شده است، تصریح کرد: برای بانک‌ها طرح‌های مازاد بر سهمیه داده شد که مقرر شده تا متقاضیان در نخستین فرصت تکلیف طرح‌ها را مشخص کنند و بانک‌ها به آن‌ها تا پایان اردیبهشت امسال مهلت دهند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان نیز در جلسه مذکور از خوداشتغالی مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: فرزندان محروم جامعه که در برخی خانواده‌ها دارای سه و یا چهار نفر بیکار هستند با پرداخت تسهیلات مبلغ 10 میلیون تومان زندگی آن‌ها متحول می‌شود.

حسین علی‌محمدی، به پرورش توت فرنگی در سه هزار گلدان توسط مددجویان در مدت سه ماه اشاره کرد و یادآور شد: بیشترین محصول تولید گل و گیاه در شرق گیلان است و در تالش و آستارا از زمین‌های پایین‌دست برای کشت کیوی استفاده می‌شود.

وی پرداخت تسهیلات کسب و کار خانگی به مددجویان را در خودکفایی آن‌ها تاثیرگذار خواند و تصریح کرد: توت فرنگی‌های مددجویان با 20 میلیون تومان سرمایه در گلخانه پرورش داده شده است.

به گزارش فارس، علی‌محمدی تعدادی از گلدان‌های توت‌فرنگی حاصل تلاش برخی از مددجویان را برای نمونه به داخل جلسه استانداری آورد و درباره نحوه پرورش آن‌ها توضیحاتی ارائه کرد.

وی خواستار همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به کمیته امداد امام خمینی استان شد.

ا‌نتهای پیام/2300/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول