اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:

مدیران در هزینه کردن برای مسابقات قرآنی کوتاهی نکنند

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: قرآن را باید در مدیریت‌ها وتصمیم‌گیری‌ها از مهجوریت خارج کرد و مدیران نسبت به هزینه کردن برای برگزاری مسابقات قرآن کوتاهی نورزند.

مدیران در هزینه کردن برای مسابقات قرآنی کوتاهی نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، افتتاحیه جشنواره بزرگ قرآنی در بخش خواهران، ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیر آموزش و پرورش استان، ائمه جمعه شهرها و بخش‌های استان، فرماندار و جمعی از مسئولان کهگیلویه برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در این آیین معنوی با تقدیر از برگزاری باشکوه چنین مسابقاتی از سوی آموزش‌ و پرورش اظهار داشت: قرآن، هدیه بزرگ آسمانی، رحمت واسعه الهی و تنها نسخه‌ای رهایی بشر است که خداوند بر ما ارزانی داشته است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد مسابقات قرآنی را حرکتی در راستای ترویج این کتاب نورانی و عترت اهل بیت خواند و ابراز داشت: این جشنواره زمینه بهره‌مندی دانش‌آموزان و فرزندان از میراث عظیم پیامبر رحمت یعنی کتاب و عترت را فراهم می‌سازد و مسیر کمال سعادت را طی می‌کنند.

وی در ادامه بیان داشت: قرآن هنر الهی و پیامبر(ص) دریافت کننده این هنر است و به مثابه معجزه برای نبی در طی قرون و اعصار باید بماند.

ملک‌حسینی با تبیین برکات نهج‌البلاغه، سخنان حکیمانه مولای متقیان را اعجازانگیز دانست و با ابراز اینکه نهج‌البلاغه نیز همانند قرآن کتابی بی‌نظیر است خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین علی(ع) در دوران طفولیت در خدمت رسول بود و لحظه‌ای نشد که از حوزه تربیتی رسول خدا خارج شود و طبیعی است اگر کسی تمامی وجودش را در معرض قرآن قرار دهد قرآن هم اعجاز خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: علی(ع) آن‌چنان زیبا و رسا سخن می‌گوید و در بیان تاریخ و سوگنامه ولایت به درستی تیرگی‌های حاکم بر بشریت را بیان می‌کند که همه می‌گویند این سخنان معجزه است.

نماینده ولی فقیه در استان، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی حفظ تؤأم با تفهیم قرآن، نهج‌البلاغه و سایر کتاب‌ها با انتقاد از رسم متداول تأکید بر فهم بدون حفظ عنوان داشت: برخی‌ها تصور می‌کنند پیش از این تنها بر حفظ تأکید می‌شده است در صورتی‌که این طور نبود و امروز نیز باید ضمن فهم حفظ نیز در کنارش باشد.

وی در ادامه افزود: هر انسانی باید تبدیل به دایرة‌المعارف و کتابخانه متحرک شود و مبادا خیال کنید کتاب همیشه در کنار شما خواهد ماند.

ملک‌حسینی مهجور بودن قرآن را در ادارات و مدیریت‌ها دانست و تأکید کرد: مدیران باید نسبت به هزینه کردن برای قرآن کوتاهی نداشته باشند.

وی  با اشاره به صرف هزینه‌های کلان برای حوزه‌های هنری از جمله تئاتر اذعان داشت: اگر برای کسانی که در تئاتر شرکت می‌کنند هزینه‌های میلیاردی برای مطرب و تئاترگر می‌شود و تندیس بلورین و سکه در نظر گرفته می‌شود برای یک حافظ قرآن تندیش طلایی هم ناچیز است.

ملک‌حسینی با تأکید بر لزوم حفظ حرمت قرآن افزود: اگر تمامی دارایی مملکت را برای قرآن هزینه کنیم  کم است.

وی عنوان داشت: نباید طوری شود که دست کسانی که می‌خواهند آبرومندانه مسابقات برگزار می‌کنند خالی باشد بلکه مدیران باید آموزش و پرورش را در این راه یاری نمایند.

نماینده ولی فقیه در پایان خواستار بسنده نشدن محافل قرآنی و جشنواره‌ها در معرفی نخبگان قرآنی شد و گفت: این عزیزان باید در تمامی جلسات و تجمعات به مردم معرفی شوند تا دیگران نیز انگیزه حضور در این عرصه معنوی را پیدا کنند.

انتهای پیام/82016/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول